آتشفشان اندونزی: پس از فوران کوه سمرو، نیروهای امدادی در لایه های ضخیم خاکستر داغ حفاری می کنند.

کوه سمرو، یکی از فعال ترین آتشفشان های اندونزی، روز شنبه فوران کرد و خاکستر داغ و گاز آتشفشانی را به هوا پرتاب کرد. که آسمان را بر روستاهای منطقه لوماجانگ جاوه شرقی تاریک کرد.

بر اساس این گزارش، حداقل 15 نفر جان خود را از دست داده اند و 27 نفر دیگر ناپدید شده اند پست فرماندهی برای واکنش اضطراری کوه سمرو. بیش از 1700 نفر 19 دستگاه موقت تخلیه شده بود این گروه در بیانیه ای اعلام کرد مراکز.

بر اساس این بیانیه، نزدیک به 3000 خانه و 38 مدرسه در اثر آوار آسیب دیده اند. گفت. این فوران همچنین پلی را که لوماجانگ را به منطقه همسایه مالنگ متصل می‌کند، تخریب کرد و دسترسی از جاده اصلی را مسدود کرد و تلاش‌های نجات را با مشکل مواجه کرد.

مولانا اردیانسیاه، یکی از داوطلبان تیم جستجو و نجات بازناس به سی ان ان گفت که این گروه سه جسد – یک مرد، یک زن و یک کودک – را در گدازه های سرد در روستای کامپونگ رنتنگ پیدا کردند. صبح دوشنبه.

رئیس عملیات جستجو و نجات I Wayan Suyatna به سی ان ان گفت که افراد تخلیه شده شامل صدها روستایی بودند که در نزدیکی سدی زندگی می کردند که روز دوشنبه به دلیل گدازه های سرد و باران شدید ترکید.

او افزود که عملیات جستجوی روز دوشنبه دو بار به دلیل ابرهای آذرآواری – ترکیبی از خاکستر، سنگ و گازهای آتشفشانی که می تواند بسیار خطرناک تر از گدازه باشد، متوقف شد.

سویاتنا گفت: ابر آتشفشانی داغ برای ایمنی تیم خطرناک است. “هوای اینجا نیز واقعا بد است. (اینجا) تاریک و بارانی است.”

روستاییان در 6 دسامبر 2021 از خانه های آسیب دیده خود در روستای Sumber Wuluh در Lumajang آنچه را که می توانند نجات می دهند.

ویدئویی که دوشنبه توسط هیئت ملی مدیریت بلایای اندونزی (BNPB) به اشتراک گذاشته شده است، گل پر از زباله را نشان می دهد که مایل ها کشیده شده است. اطراف آتشفشان روستاها به طور کامل رها شده اند و وسایل نقلیه زیر لجن غوطه ور هستند، در حالی که هزاران درخت در ورقه ای از غبار خاکستری پوشیده شده اند.

حسنیه 31 ساله ساکن محلی به رویترز گفت که فوران فوران او را غافلگیر کرد.

او گفت: «در ابتدا فکر کردم که این یک انفجار بمب است… ناگهان همه جا تاریک شد، انگار قرار بود زمین را نابود کند.

به گزارش رویترز، حسنیه به همراه خانواده اش تخلیه شد، اما آنها نتوانستند چیزی جز اوراق رسمی خود را با خود ببرند.

اعضای یک تیم جستجو و نجات در 6 دسامبر 2021 یک عملیات جستجو برای افراد گمشده در روستای Sumberwuluh انجام می دهند.

در روستای Sumberwuluh، جایی که 16 خانه زیر خاکستر مدفون شد، ساکنان روز یکشنبه با کامیون ها برای تخلیه دام های خود مسابقه دادند. پشت بام چند خانه روستا فرورفته بود و آجر و میله های فلزی نمایان بود.

پس لرزه های این فوران اواخر روز یکشنبه در میان برخی از ساکنان روستاهای کوبوکان و کنجار نیز احساس شد. آنها بعداً به پناهگاهی در یک منطقه مجاور منتقل شدند.

دولت اندونزی اعلام کرد که در حال آماده سازی یک پروسه نقل مکان برای روستائیانی است که خانه خود را در فوران فوران از دست داده اند. BNPB گفت که قبل از اینکه دولت بتواند آنها را جابجا کند به آنها کمک مالی می کند.

مردی در 6 دسامبر 2021 با دوچرخه از کنار خانه های آسیب دیده در روستای Sumber Wuluh در Lumajang می گذرد.

اندونزی بین دو صفحه قاره‌ای بر روی آنچه به عنوان حلقه آتش شناخته می‌شود، قرار دارد، نواری در اطراف حوضه اقیانوس آرام که منجر به سطوح بالایی از فعالیت‌های زمین ساختی و آتشفشانی می‌شود.

در ماه ژانویه، کوه مراپی در جزیره جاوا فوران کرد و ابری از خاکستر را به راه انداخت و مقامات را به هشدار درباره خطر ورود گدازه به جاده ها رساند. این آتشفشان در سال 2010 به شدت فوران کرد و بیش از 350 نفر را کشت.