آتش سوزی در شهر کره جنوبی به دلیل باد شدید، 300 نفر از ساکنان خانه ها را تخلیه کردند

سئول: حدود 300 نفر از خانه های خود در شهر ساحلی شرقی کره جنوبی تخلیه شدند. گانگ نیونگ به گفته مقامات، از آنجایی که بادهای شدید و هوای خشک روز سه‌شنبه آتش‌سوزی را دامن زد.
به گفته مقامات، آتش نشانان در تلاش برای مهار آتشی بودند که حدود ساعت 8:30 صبح به وقت محلی (2330 به وقت گرینویچ روز دوشنبه) در Gangneung شروع شد و هواپیماهای بمباران آبی به دلیل وزش باد قادر به بلند شدن نبودند.
شعله های آتش بیش از 170 هکتار (420 هکتار) زمین را در نوردیده و باعث تخلیه حدود 300 نفر از ساکنان این شهر بیش از 200000 نفری تا ساعت 13 شده است. استان گانگوون فرماندار کیم جین تائه گفت. گزارش فوری از تلفات جانی در دست نیست.
کیم گفت که به نظر می رسد آتش پس از آن شروع شده است که بادهای شدید درختی را روی کابل های برق بالای سر وزید و شعله های آتش را شعله ور ساخت.
عکس‌ها و فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، آتش‌سوزی‌ها را نشان می‌دهند که جنگل‌ها و مزارع را ویران می‌کنند و ساختمان‌ها را دود فرا می‌گیرد.
رئیس جمهور کره جنوبی یون سوک یول دفتر او گفت که به مقامات دستور داده است تا تمام منابع موجود را برای خاموش کردن آتش در اسرع وقت بسیج کنند و به سرعت ساکنان اطراف را تخلیه کنند تا تلفات به حداقل برسد.