آتش سوزی ساختمان اوزاکا: حداقل 27 نفر در آتش سوزی در شهر اوزاکا ژاپن جان باختند | اخبار جهان

توکیو: مقامات آتش نشانی گفتند که بیش از 20 نفر در پی وقوع آتش سوزی روز جمعه در ساختمانی در اوزاکا در غرب ژاپن جان خود را از دست داده اند و پلیس در حال بررسی آتش سوزی به عنوان علت احتمالی است.
آکیرا کیشیموتو، مسئول آتش نشانی شهر اوزاکا گفت که آتش در طبقه چهارم یک ساختمان هشت طبقه در منطقه خرید و سرگرمی کیتاشینچی آغاز شد.
کیشیموتو گفت که بیست و هفت نفر در حالت ایست قلبی پیدا شدند و یک زن دیگر مجروح شد. این زن هوشیار بود و با نردبان هوایی از پنجره پایین آمد و در بیمارستان تحت مداوا بود.
همه قربانیان به بیمارستان های اطراف منتقل شدند. تلویزیون ملی NHK و سایر رسانه ها گزارش دادند که پنج نفر کشته شده اند و سه نفر دیگر احیا شده اند، اما مقامات ژاپنی از تایید این گزارش ها خودداری کردند.
هیروفومی یوشیمورا، فرماندار اوزاکا به قربانیان آتش سوزی تسلیت گفت.
او گفت: «من دعا می‌کنم تا جان هر چه بیشتر نجات پیدا کند.
این ساختمان دارای یک کلینیک داخلی، یک آموزشگاه زبان انگلیسی و سایر مشاغل است. مقامات آتش نشانی گفتند که تصور می شود بسیاری از قربانیان از مراجعه کنندگان به درمانگاه در طبقه چهارم باشند.
یوشیمورا گفت که به سایر بیمارستان ها و کلینیک های سلامت روان دستور داده است تا برای حدود 600 نفر که در کلینیک آسیب دیده تحت درمان هستند، مشاوره ارائه دهند.
علت آتش سوزی و جزئیات دیگر هنوز مشخص نشده است. پلیس اوزاکا گفت که در حال بررسی است تا مشخص شود آتش سوزی ناشی از آتش سوزی بوده یا تصادف.
گزارش‌های رسانه‌ها می‌گویند پلیس در حال جستجوی مردی بود که شاهدان شاهد حمل یک کیسه کاغذی بودند که مایعی ناشناس از آن می‌چکید، اما پلیس از تایید این گزارش‌ها خودداری کرد.
کیشیموتو گفت که گمان می رود افراد در طبقات دیگر ساختمان به سلامت تخلیه شده باشند.
فیلم NHK ده‌ها ماشین آتش‌نشانی و خودروهای پلیس را در خیابان نزدیک ساختمان نشان می‌دهد و تماشاچیان از آن طرف خیابان شاهد پیشرفت هستند.
NHK به نقل از یک شاهد گفت که صدای زنی را شنید که از طبقه چهارم می آمد و درخواست کمک می کرد. یکی دیگر از شاهدان به تلویزیون آساهی گفت که هنگام بیرون آمدن از خانه پس از شنیدن سر و صدا، شعله های آتش و دود را دید که از پنجره های طبقه چهارم ساختمان بیرون می آمد.
یکی دیگر از تماشاچیان به تلویزیون TBS گفت که تعدادی از افرادی که از ساختمان خارج شده اند با برزنت های آبی پوشیده شده بودند و بی جان به نظر می رسیدند. او گفت که یک زن را دید که زنده بود از پنجره نجات یافت.
به گفته مقامات، در مجموع 70 ماشین آتش نشانی برای اطفای حریق بسیج شدند که اکثراً ظرف 30 دقیقه پس از تماس اضطراری خاموش شد.
در آتش سوزی سال 2019 در استودیوی انیمیشن کیوتو، یک مهاجم به داخل ساختمان یورش برد و آن را به آتش کشید و 36 نفر را کشت و بیش از 30 نفر را مجروح کرد. این حادثه ژاپن را شوکه کرد و باعث غم و اندوه طرفداران انیمیشن در سراسر جهان شد. در سال 2001، آتش سوزی عمدی در منطقه تفریحی کابوکیچو توکیو باعث کشته شدن 44 نفر شد که بدترین مورد شناخته شده آتش سوزی در این کشور در دوران مدرن است.