“آتش که اینجاست”: ایالات متحده همچنان در حال مبارزه با نوع دلتا است

در حالی که همه نگاه‌ها به نوع جدید و کم‌شناخته Omicron است که در سرتاسر کشور ظاهر می‌شود، شکل دلتای کروناویروس هنوز در ایالات متحده ویرانی تمام نشده است و بیمارستان‌هایی را با تعداد بی‌سابقه بیماران در غرب میانه و جدید پر کرده است. انگلستان.
“Omicron جرقه ای است که در افق است. دکتر نیراو شاه، مدیر مرکز ایالتی برای کنترل و پیشگیری از بیماری در مین، که در آن 334 نفر تا اواسط هفته به دلیل کووید-19 در بیمارستان بستری بودند، گفت: نوع دلتا آتشی است که امروز اینجاست.
ایالات متحده اولین عفونت تایید شده omicron خود را روز چهارشنبه در یک کالیفرنیایی که به آفریقای جنوبی سفر کرده بود، ثبت کرد، جایی که نوع آن برای اولین بار یک هفته پیش شناسایی شد. چندین مورد دیگر در روز پنجشنبه گزارش شد – پنج مورد در منطقه شهر نیویورک و هر کدام یک مورد در مینه سوتا، هاوایی و کلرادو – در شرایطی که نشان می‌دهد نوع شیوع آن در ایالات متحده آغاز شده است.
اما چیزهای زیادی در مورد omicron ناشناخته وجود دارد، از جمله اینکه آیا مسری‌تر از نسخه‌های قبلی است، افراد را بیمارتر می‌کند، واکسن را خنثی می‌کند یا به راحتی ایمنی را که مردم در اثر کووید-19 به دست می‌آورند می‌شکند. مقامات بهداشت جهانی هنوز هیچ گونه مرگ و میر را به Omicron مرتبط نکرده اند.
در حال حاضر، نوع فوق مسری دلتا تقریباً همه موارد در ایالات متحده را تشکیل می دهد و در زمانی که بسیاری از بیمارستان ها با کمبود پرستار و تعداد بیمارانی که تحت اقداماتی هستند که در اوایل همه گیری به تعویق افتاده بود، دست و پنجه نرم می کنند، به بدبختی خود ادامه می دهد.
ترس این است که Omicron حتی تعداد بیشتری از بیماران و شاید بیماران را به بیمارستان‌ها منتقل کند.
دکتر ناتاشا بویان، یک پزشک خانواده در فینیکس، که آسیب زیادی نیز دیده است، گفت: «برای من، این واقعاً درست است، نمی توانم تصور کنم». «آیا ما شاهد افزایش دیگری در مواردی خواهیم بود که حتی بیشتر از آنچه اکنون می‌بینیم باشد؟ آن چه بر سر سیستم سلامت ما خواهد آورد؟ چه بلایی سر بیمارستان‌های ما می‌آورد؟»
دو سال پس از شیوع، کووید-19 بیش از 780000 آمریکایی را کشته است و مرگ و میر حدود 900 نفر در روز است.
موارد و مرگ و میرهای کووید-19 در ایالات متحده از زمان اوج دلتا در ماه های آگوست و سپتامبر به نصف کاهش یافته است، اما با حدود 86000 عفونت جدید در روز، این آمار همچنان بالا است، به ویژه در تعطیلات، زمانی که مردم سفر می کنند و با آنها دور هم جمع می شوند. خانواده.
با شروع هوای سرد که افراد بیشتری را به داخل خانه می فرستد، بیمارستان ها فشار را احساس می کنند.
دکتر آندره کالیل، پزشک بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، گفت: «دلتا فروکش نمی کند». نبراسکا روز سه‌شنبه گزارش داد که 555 نفر در بیمارستان مبتلا به کووید-19 هستند – بالاترین تعداد از دسامبر گذشته، زمانی که عرضه واکسن تازه شروع شده بود.
ورمونت روز پنجشنبه بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 در روز را با 604 مورد ثبت کرد، دو روز پس از آن که تعداد موارد بیمارستانی به بالاترین حد پاندمی 84 رسید. نیوهمپشایر، که زمانی رهبر اولیه واکسیناسیون بود، اکنون پس از میشیگان در بیشترین موارد جدید در رتبه دوم قرار دارد. سرانه طی دو هفته گذشته
در مینه‌سوتا، که در رتبه سوم موارد جدید سرانه قرار دارد، پنتاگون ماه گذشته تیم‌های پزشکی را برای تسکین پزشکان و پرستاران به دو بیمارستان بزرگ فرستاد و تیم دیگری نیز قرار است روز جمعه وارد شود.
دکتر تیموتی جانسون، رئیس بخش مینه سوتا از کالج پزشکان اورژانس آمریکا، گفت: «این موج چهارم، به وضوح می‌توانم بگویم، مینه‌سوتا را سخت‌تر از موج‌های قبلی زده است».
او گفت که بیمارستان‌ها به دلیل ترکیبی از کمبود پرستار، خستگی و بیمارانی که تحت درمان قرار می‌گیرند، با مشکل مواجه شده‌اند. او گفت: “حالا آن جوجه ها به خانه می آیند تا کمی جوجه بکشند.”
سخنگوی کریستین هیل گفت: در مرکز پزشکی شهرستان هنپین در مینیاپولیس، جایی که یکی از تیم‌های نظامی اعزام شد، تعداد بیماران کووید-19 از سپتامبر دو برابر شده است، اگرچه این تعداد کمتر از بالاترین حد پاندمی است.
او گفت: “و این مربوط به تعطیلات نزدیک است.”
تیم‌های نظامی همچنین وارد میشیگان شده‌اند، جایی که بیمارستان‌ها بیش از هر زمان دیگری در طول همه‌گیری با بیماران کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کنند.
دکتر پائولین پارک، که از بیماران بدحال در دانشگاه بهداشت میشیگان در آن آربور مراقبت می کند، آخرین موج را «دلخراش» نامید. یکی از بیماران، زنی 20 ساله، در هفته شکرگزاری درگذشت. دیگری، مادری با فرزندان خردسال، روی دستگاهی است که برای کنترل ریه هایش ساخته شده است.
آریزونا، جایی که دانش‌آموزان در ده‌ها کلاس درس مجبور به قرنطینه شده‌اند، روز چهارشنبه بیش از 3100 مورد جدید کووید-19 را گزارش کرد که این تعداد مشابه با تابستان فاجعه‌بار 2020 است. فضای تخت بیمارستان به پایین‌ترین حد پاندمی کاهش یافته است.
بهویان گفت: «این فقط سخت است، زیرا احساس می‌شود که ما واقعاً در زمان به عقب می‌رویم، حتی اگر این واکسن‌ها را داریم، که سلاح بزرگی برای ما هستند».
در حالی که حدود 32 کشور در سراسر جهان از جمله هند در روز پنجشنبه موارد ابتلا به عفونت Omicron را گزارش کرده اند، این تعداد در خارج از آفریقای جنوبی کم است که بیش از 170 مورد را تایید کرده است.
نوع دلتا همچنان در اروپا، از جمله آلمان و اتریش، آشفتگی عمیقی ایجاد می کند. کره جنوبی همچنین شاهد یک افزایش ناشی از دلتا است که بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را به بالاترین حد خود رسانده است.
روز پنج‌شنبه، آلمان، جایی که موارد ابتلای جدید به کووید-19 در یک دوره 24 ساعته به 70000 نفر رسید، افراد واکسینه نشده را از فروشگاه‌های غیرضروری و مکان‌های فرهنگی و تفریحی منع کرد. انتظار می‌رود که قانون‌گذاران در هفته‌های آینده دستور کلی واکسن را بر عهده بگیرند. در همین حال، اتریش قرنطینه خود را تمدید کرد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفت که اقدامات لازم است زیرا ممکن است بیمارستان ها بیش از حد بار شوند: “وضعیت در کشور ما جدی است.”