آدم ربایی هائیتی: دو مبلغ بعد از آدم ربایی گروهی آزاد شدند

“ما مطلع شدیم که دو نفر از گروگان ها در هائیتی آزاد شدند. ما خدا را به خاطر این کار شکر می کنیم! فقط اطلاعات محدودی قابل ارائه است، اما می توانیم گزارش دهیم که دو گروگان آزاد شده سالم، سرحال و تحت مراقبت هستند. برای” این سازمان یکشنبه گفت.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در حالی که از این آزادی خوشحالیم، قلب ما با پانزده نفری است که هنوز در بازداشت هستند.

این گروه متشکل از 16 آمریکایی و یک کانادایی توسط باند هائیتی 400 Mawozo در حالی که با خودرو در شمال شرق شهر پورتو پرنس پایتخت در حال حرکت بودند در 16 اکتبر ربوده شدند. آنها شامل یک نوزاد، یک کودک 3 ساله و یک کودک 6 ساله هستند. پیر و همچنین دو نوجوان جوان. همه از آمیش ها، منونیت ها و سایر جوامع محافظه کار آناباپتیست در شش ایالت ایالات متحده و انتاریو هستند.

مقامات ایالات متحده و هائیتی به طور علنی در مورد آزادی گروگان ها اظهار نظر نکرده اند. پلیس هائیتی، سفارت ایالات متحده در هائیتی، وزیر دادگستری، وزیر امور خارجه و دفتر نخست وزیر، و وزارت امور خارجه ایالات متحده بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

مقامات ایالات متحده و هائیتی و همچنین سازمان امدادرسانی عمدتاً در مورد مذاکرات برای آزادی گروگان ها سکوت کرده اند. لیست کویتل، وزیر دادگستری و کشور هائیتی، پیشتر به سی ان ان گفته بود که اسیرکنندگان آنها برای هر گروگان یک میلیون دلار طلب کرده بودند.

آدم ربایی برای باج خواهی در هائیتی گسترده و اغلب بی رویه است و ثروتمندان و فقیرها، پیر و جوان را هدف قرار می دهد. به گفته سازمان محلی حقوق بشر CARDH، افزایش جنایت با بی ثباتی سیاسی کشور همراه بوده است، به طوری که آدم ربایی ها در ماه های پس از ترور رئیس جمهور جوونل مویز در ژوئیه افزایش یافته است. گروه 400 Mawozo به خصوص برای آدم ربایی های گروهی بدنام است.

“آیا تا به حال یک ماه به این طولانی بوده است؟ ما به روزهای اول فکر می کنیم که امیدمان به پاسخ سریع و آزادی به موقع بود و قلبمان فریاد می زند “خداوندا، تا کی باید این وضعیت ادامه یابد؟” مادر یکی از گروگان‌ها که نامش فاش نشده است، در بیانیه قبلی وزارتخانه‌های کمک مسیحی، که در 19 نوامبر آزاد شد.