آزمایش بیت کوین: متهم بر اختلاف 50 میلیارد دلار بیت کوین پیروز شد

نیویورک: کریگ رایت، دانشمند کامپیوتری که ادعا می‌کند مخترع بیت‌کوین است، در دادگاه مدنی خانواده یکی از شرکای تجاری متوفی که ادعا می‌کرد نیمی از ثروت ارزهای دیجیتال به ارزش ده‌ها میلیارد بدهکار است، پیروز شد.
هیئت منصفه فلوریدا روز دوشنبه دریافت که رایت نیمی از 1.1 میلیون بیت کوین را به خانواده دیوید کلیمن بدهکار نیست. هیئت منصفه 100 میلیون دلار حقوق مالکیت معنوی را به سرمایه گذاری مشترک بین دو مرد اعطا کرد، کسری از آنچه وکلای کلیمن در دادگاه درخواست می کردند.
آندرس ریورو از Rivero Mestre LLP، وکیل اصلی نماینده رایت گفت: “این یک پیروزی فوق العاده برای طرف ما بود.”
دیوید کلیمن در آوریل 2013 در سن 46 سالگی درگذشت. خانواده وی به رهبری برادرش ایرا کلیمن، ادعا کرده اند که دیوید کلیمن و رایت دوستان نزدیکی بودند و از طریق یک مشارکت بیت کوین را ایجاد کردند.
در مرکز آزمایش 1.1 میلیون بیت کوین به ارزش تقریبی 50 میلیارد دلار بر اساس قیمت های روز دوشنبه قرار داشت. این‌ها جزو اولین بیت‌کوین‌هایی بودند که از طریق استخراج ایجاد شدند و فقط می‌توانستند متعلق به شخص یا نهادی باشند که از ابتدا با این ارز دیجیتال درگیر هستند – مانند خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو.
اکنون جامعه ارزهای دیجیتال به دنبال این است که ببیند آیا رایت به قول خود برای اثبات مالک بیت کوین عمل می کند یا خیر. انجام این کار به ادعای رایت که اولین بار در سال 2016 مطرح شد مبنی بر اینکه او ناکاموتو است، اعتبار می بخشد.
پرونده محاکمه شده در دادگاه فدرال در میامی بسیار فنی بود و هیئت منصفه به توضیحاتی در مورد عملکرد پیچیده ارزهای دیجیتال و همچنین منشأ مبهم چگونگی پیدایش بیت کوین گوش داد.
اعضای هیئت منصفه یک هفته کامل را به بحث گذاشتند و مکرراً از وکلای هر دو طرف و همچنین قاضی درباره نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال و همچنین روابط تجاری بین دو مرد سؤالاتی پرسیدند. در یک نقطه هیئت منصفه به قاضی علامت دادند که آنها به بن بست رسیده اند.
منشا بیت کوین همیشه کمی مرموز بوده است، به همین دلیل است که این آزمایش توجه بسیاری را از جانب خارجی ها به خود جلب کرده است. در اکتبر 2008 در اوج بحران مالی، یک شخص یا گروهی از افراد به نام «ساتوشی ناکاموتو» مقاله‌ای را منتشر کردند که در آن چارچوبی برای یک ارز دیجیتال ارائه می‌کرد که به هیچ مرجع قانونی یا حاکمیتی مرتبط نیست. استخراج این ارز، که شامل کامپیوترهایی است که معادلات ریاضی را حل می کنند، چند ماه بعد آغاز شد.
نام ناکاموتو که تقریباً از ژاپنی به معنای “در مرکز” ترجمه شده است، هرگز به عنوان نام واقعی خالق بیت کوین در نظر گرفته نشد.
ادعای رایت مبنی بر اینکه او ناکاموتو است با شک و تردید بخش قابل توجهی از جامعه ارزهای دیجیتال روبرو شده است. به دلیل ساختار آن، تمام تراکنش‌های بیت‌کوین عمومی هستند و ۱.۱ میلیون بیت‌کوین مورد نظر از زمان ایجادشان دست نخورده باقی مانده‌اند.
اعضای جامعه بیت کوین مرتباً از رایت خواسته اند تا فقط کسری از سکه ها را به یک حساب جداگانه منتقل کند تا مالکیتش را ثابت کند و نشان دهد که او واقعاً به همان اندازه که ادعا می کند ثروتمند است.
در طول محاکمه، رایت و سایر کارشناسان ارزهای دیجیتال با سوگند شهادت دادند که رایت مالک بیت کوین مورد نظر است. رایت گفت که اگر در محاکمه پیروز شود مالکیت خود را ثابت خواهد کرد.
وکلای W&K Information Defense Research LLC، سرمایه گذاری مشترک بین این دو مرد، گفتند از اینکه هیئت منصفه ۱۰۰ میلیون دلار از حقوق مالکیت معنوی را به این شرکت اعطا کرده است، که نرم افزاری را ایجاد کرده است که زمینه را برای بلاک چین اولیه و ارزهای دیجیتال ایجاد می کند، «خوشحالند». فن آوری ها
Vel Freedman و Kyle Roche از Roche Freedman LLP و Andrew Brenner، شریک Boies Schiller Flexner، در یک مقاله می‌گویند: «رایت از دادن سهم عادلانه خود به کلیمان‌ها از آنچه (دیوید کلینمن) به ایجاد آن کمک کرد، امتناع کرد و در عوض آن دارایی‌ها را برای خود گرفت. بیانیه مشترک
وکلای رایت بارها گفته‌اند که دیوید کلیمن و رایت با هم دوست بوده‌اند و در کار با هم همکاری داشته‌اند، اما شراکت آنها هیچ ارتباطی با ایجاد یا عملیات اولیه بیت‌کوین نداشته است.
رایت گفته است که اگر بخواهد در محاکمه برنده شود، قصد دارد مقدار زیادی از ثروت بیت کوین را به امور خیریه اهدا کند. در مصاحبه ای، ریورو وکیل رایت، برنامه های رایت برای اهدای بیشتر ثروت بیت کوین خود را دوباره تایید کرد.