آزمایش داروی خوراکی جدید علیه کووید-19 در آفریقای جنوبی آغاز شد

ژوهانسبورگ: Oravax Medical Inc، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت دارویی ایالات متحده/اسرائیل Oramed، اولین مرحله آزمایش بالینی واکسن خوراکی کووید-19 خود را در آفریقای جنوبی آغاز کرده است.
آفریقای جنوبی با طرح‌های خود برای دستیابی به مصونیت گله از طریق واکسیناسیون، با تردید گسترده در مورد واکسن، که عمدتاً توسط اطلاعات غلط رسانه‌های اجتماعی تقویت شده است، در حال مبارزه است.
همچنین یک لابی قوی ضد واکسیناسیون از جمله برخی احزاب سیاسی وجود دارد.
ناداو کیدرون، مدیر اجرایی اورامد در بیانیه‌ای گفت: «ما انتظار داریم که این مطالعه را به سرعت تکمیل کنیم و امیدواریم در کشورهایی که واکسن خوراکی ذرات شبیه ویروس (VLP) ما بیشترین تأثیر را دارد، به آزمایش‌های اساسی برای تأیید استفاده اضطراری برویم.»
آفریقای جنوبی یک مکان عالی برای مطالعه فاز 1 است، زیرا در حال حاضر افزایش موارد کووید را تجربه می کند و برای به دست آوردن واکسن های کافی تلاش کرده است.
کیدرون گفت: “این اعتقاد راسخ ما است که واکسن خوراکی که سرنگ ها را حذف می کند و توزیع و تجویز را آسان می کند، می تواند به طور قابل توجهی به افزایش نرخ واکسیناسیون برای آفریقای جنوبی و کشورهای مشابه کمک کند.”
کارآزمایی با برچسب باز شامل شرکت‌کنندگانی می‌شود که واکسن کووید-19 دریافت نکرده‌اند یا به ویروس مبتلا نشده‌اند. به شرکت کنندگان یک دوز از واکسن خوراکی در ابتدای کارآزمایی و دوز دوم سه هفته بعد داده می شود.
نقاط پایانی کارآزمایی شامل ایمنی و تحمل و همچنین اثربخشی با اندازه‌گیری حضور یک پاسخ ایمنی زا خواهد بود.
کیدرون گفت که مرحله آزمایشی کوتاه خواهد بود تا در سریع ترین زمان ممکن نشان دهد که این واکسن خوراکی قبل از دریافت تاییدیه فاز دو، روی انسان بسیار خوب عمل می کند.
Oravax گفت واکسن خوراکی آن سه پروتئین سطحی ویروس SARS CoV-2 از جمله پروتئین‌هایی که کمتر مستعد جهش هستند را هدف قرار می‌دهد، بنابراین واکسن را به طور بالقوه در برابر انواع فعلی و آینده ویروس کووید-19 موثرتر می‌کند.
وی افزود: «فناوری واکسن VLP Oravax برای تولید بسیار مقیاس پذیر است و به راحتی برای توزیع لجستیکی در مقیاس گسترده قابل انتقال است زیرا نیازی به ذخیره سازی زیر انجماد نیست.
Oravax Medical Inc. اوایل سال جاری توسط شرکت داروسازی Oramed و سایر سهامداران با مأموریت ارائه واکسن خوراکی کووید-19 به بازار تأسیس شد.
اورامد با تخصص در راه های انتقال دارو به صورت خوراکی، در حال حاضر در مرحله آزمایشی آزمایشی برای اولین کپسول تجاری خوراکی انسولین برای درمان دیابت است.