آستین: رئیس پنتاگون می گوید عملیات چین در نزدیکی تایوان شبیه “تمرین” است

واشنگتن: لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه گفت که عملیات نظامی گسترده اخیر چین در نزدیکی تایوان شبیه “تمرینات” است و او بر حمایت قوی واشنگتن از تایپه تاکید کرد.
رئیس پنتاگون رئیس جمهور جو بایدن گفت که ایالات متحده همچنان متعهد به حمایت از “توانایی تایوان برای دفاع از خود” است.
او در یک سخنرانی که عمدتاً به مجموعه‌ای از چالش‌های ایجاد شده توسط چین با اعتماد به نفس فزاینده اختصاص داشت، بر “اختلافات واقعی” واشنگتن با پکن تأکید کرد.
آستین در یک انجمن دفاع ملی در کتابخانه ریاست جمهوری ریگان در سیمی ولی، کالیفرنیا صحبت می کرد.
در ماه‌های اخیر، ارتش چین به طور فزاینده‌ای از عملیات نظامی دریایی و هوایی در نزدیکی تایوان که ادعا می‌کند متعلق به خود است، انجام داده است.
آستین گفت: «به نظر می رسد که آنها توانایی های واقعی خود را کشف می کنند. خیلی شبیه تمرینات به نظر می رسد.
برخی از تحلیلگران پیشنهاد کرده اند که پکن ممکن است در اولین سال ریاست جمهوری بایدن را آزمایش کند.
آستین گفت: چین تنها قدرتی است که اکنون می تواند از «قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری خود برای ایجاد چالشی پایدار در برابر یک سیستم بین المللی باثبات و باز استفاده کند».
او ادامه داد که دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان “تفاوت های واقعی هم بر سر منافع و هم بر سر ارزش ها دارند. اما نحوه مدیریت آنها مهم است.”
او گفت که رهبران چین به طور فزاینده ای در مورد “نارضایتی خود از نظم حاکم – و در مورد هدف خود برای جابجایی آمریکا از نقش رهبری جهانی خود” سخن گفته اند.
اما آستین گفت: “ما نه به دنبال رویارویی و نه درگیری هستیم… ما به دنبال جنگ سرد جدید یا جهانی تقسیم شده به بلوک های سفت و سخت نیستیم.”
ژنرال چهار ستاره بازنشسته ارتش گفت: در مواجهه با چالش چین، ایالات متحده روابط خود را با کشورهای دوست در منطقه، از جمله از طریق تمرینات مشترک، تعمیق خواهد داد.
آستین گفت: «ما بر سیاست چین واحد خود و همچنین به «تعهدات خود در مورد قانون روابط تایوان برای حمایت از توانایی تایوان برای دفاع از خود و همچنین حفظ ظرفیت خود برای مقاومت در برابر هرگونه توسل به نیرویی که امنیت کشور را به خطر می اندازد، پایبند هستیم. مردم تایوان.”