آسیا-اقیانوسیه: ژاپن نگرانی های خود را در مورد گشت زنی مشترک در آسیا و اقیانوسیه به چین و روسیه منتقل می کند

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن روز یکشنبه گفت: ژاپن نگرانی های روسیه و چین را در مورد گشت زنی مشترک نیروهای هوایی آنها در منطقه آسیا و اقیانوسیه اعلام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزیر امور خارجه، «همانطور که قبلاً، ما روسیه و چین را از طریق کانال های دیپلماتیک در مورد نگرانی های خود در مورد اقدامات مشابه از نظر امنیت منطقه مطلع کردیم.
به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش روسیه و چین روز جمعه سومین گشت زنی هوایی مشترک را در آسیا و اقیانوسیه با حضور بمب افکن های استراتژیک انجام دادند.
این وزارتخانه افزود: گشت زنی به عنوان بخشی از طرح همکاری نظامی 2021 برای مقابله با سایر کشورها طراحی نشده است.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که چین دو هواپیمای H-6K را برای تشکیل یک آرایش مشترک با دو هواپیمای Tu-95MC روسیه بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی فرستاد.
این وزارتخانه اعلام کرد که طی گشت زنی، این هواپیما کاملاً مفاد قوانین بین المللی را رعایت کرده و وارد حریم هوایی سایر کشورها نشده است.
به گفته این وزارتخانه، این سومین گشت هوایی راهبردی مشترک ارتش های چین و روسیه است که هدف آن توسعه بیشتر همکاری هماهنگی راهبردی جامع چین و روسیه در دوره جدید، ارتقای سطح هماهنگی راهبردی و قابلیت های عملیاتی مشترک و… به طور مشترک ثبات استراتژیک جهانی را حفظ کنند.
این عملیات بخشی از طرح همکاری سالانه بین ارتش چین و روسیه است و هیچ شخص ثالثی را هدف قرار نمی دهد.