آشوب؟ کومبایا؟ چگونه بن بست محدودیت بدهی ایالات متحده ممکن است پایان یابد

واشنگتن: این بن بست محدودیت بدهی چگونه پایان می یابد؟
سناریوهای زیادی به صورت عمومی و خصوصی در حال بازی هستند، اما هیچ کس به طور قطع نمی داند. دامنه امکانات از کومبایا به هرج و مرج اقتصادی با امکانات فراوان در این بین.
تاکنون نه رئیس جمهور جو بایدن و نه کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، آر-کالیفرنیا، پیش از مذاکراتی که قرار است برای سه شنبه برگزار شود، تسلیم می شود. بایدن می خواهد محدودیت قانونی 31.4 تریلیون دلاری استقراض دولت را افزایش دهد تا دولت فدرال بتواند به پرداخت صورتحساب های خود ادامه دهد و خطر نکول تاریخی از بین برود. مک کارتی و دیگر قانونگذاران جمهوری خواه خواهان توافقی هستند که تریلیون ها دلار کاهش هزینه ها را قبل از امضای افزایش سقف بدهی تضمین کند.
زمان کوتاه است: وزارت خزانه داری هشدار می دهد که اگر توافقی صورت نگیرد، ایالات متحده ممکن است از اول ژوئن نکول کند.
نگاهی به نتایج بالقوه:
بیایید با مخالفت موافقت کنیم
رئیس‌جمهور می‌خواهد کل بحث را با متعهد کردن جمهوری‌خواهان به تعهد علنی مبنی بر اینکه ایالات متحده نکول نمی‌کند، خلع سلاح کند. سپس او آماده است تا در مورد هزینه ها، مالیات ها و سایر مسائل بودجه بحث کند.
او از مک کارتی اطمینان می‌خواهد که ایالات متحده می‌تواند با داشتن توانایی وام گرفتن، تمام قبوض خود را بپردازد. رئیس‌جمهور می‌گوید که آماده است با قانون‌گذاران جمهوری‌خواه درباره بودجه بحث عمومی داشته باشد، نه در مورد بزرگ‌ترین اقتصاد جهان که «گروگان» است.
بایدن گفت: «همانطور که من همیشه گفته‌ام، ما می‌توانیم در مورد اینکه کجا کم کنیم، چقدر هزینه کنیم، چگونه سیستم مالیاتی را به جایی برسانیم که همه شروع به پرداخت سهم خود کنند، بحث کنیم. “اما نه تحت تهدید نکول.”
مشخص نیست که چه تعداد از قانونگذاران جمهوری خواه با تعریف او از پیش‌فرض موافق هستند. برخی پیشنهاد می‌کنند که نکول فقط برای بدهی‌های پرداخت نشده اعمال می‌شود، در حالی که دولت می‌خواهد حقوق کارگران فدرال، بازپرداخت پیمانکاران و کمک به فقرا، کهنه سربازان، مدارس و دیگران را در بر بگیرد.
کمی قبل از اینکه مجلس نمایندگان لایحه ای را با 4.5 تریلیون دلار پس انداز کسری در راستای خطوط حزبی تصویب کند، مک کارتی گفت که ایالات متحده نکول نمی کند. اما او همچنان این موضوع را مستقیماً به کاهش هزینه‌ها مرتبط می‌کند، به نحوی که بایدن می‌خواهد از آن اجتناب کند.
مک کارتی ماه گذشته گفت: «بررسی بدهی ها مستلزم این است که دور هم جمع شویم، زمینه های مشترک پیدا کنیم و هزینه ها را کاهش دهیم. “اجازه دهید واضح بگویم: نکول بدهی ما یک گزینه نیست، اما آینده مالیات های بالاتر نیز نیست.”
جمهوری خواهان محکم نگه می دارند
جمهوری‌خواهان کنگره می‌توانند محکم رفتار کنند و دموکرات‌ها را مجبور به تزلزل کنند.
مک کارتی اکثریت کمی در مجلس دارد: 222 جمهوری خواه در مقایسه با 213 دموکرات.
لایحه محدودیت بدهی او هزینه های اختیاری را به سطح سال 2022 معکوس می کند، سپس سقف 1 درصدی را برای افزایش در آینده ایجاد می کند. این لایحه همچنین بخشش بدهی های وام دانشجویی بایدن، افزایش بودجه وی برای IRS و مشوق های مالیاتی ایجاد شده در سال 2022 برای تشویق به پذیرش انرژی پاک را معکوس می کند. این کاهش ها محدودیت بدهی را تا 31 مارس 2024 یا تا 1.5 تریلیون دلار بیشتر افزایش می دهد.
محافظه کاران جمهوری خواه مانند رالف نورمن، نماینده کارولینای جنوبی و دیگران می گویند که از چیزی کمتر از لایحه ای که جمهوری خواهان مجلس در 27 آوریل با 217 رای به تصویب رساندند، حمایت نخواهند کرد.
اما چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DNY، اجازه نمی دهد این لایحه به سنا برسد. بایدن نیز چنین نخواهد کرد. با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل، سؤال این است که آیا جمهوری‌خواهان متحد می‌مانند و این باعث می‌شود دموکرات‌ها تسلیم شوند. همچنین این خطر وجود دارد که مخالفت در داخل گروه حزب جمهوری‌خواه می‌تواند ریاست مک کارتی را در معرض خطر قرار دهد، که می‌تواند حتی رسیدن به توافق را چالش‌برانگیزتر کند.
سوال این است که چه نوع توافقی می تواند از طریق مجلس نمایندگان، سنا و دفتر بیضی شکل بگیرد.
پسوند دریافت کنید
واشنگتن دوست دارد همه چیز را به تعویق بیندازد – روال قدیمی “لگد زدن به قوطی در جاده”.
این احتمال وجود دارد که قانونگذاران بتوانند با تمدید کوتاه مدت موافقت کنند و انقضای محدودیت بدهی را تا 30 سپتامبر، زمانی که بودجه فدرال نیز باید تصویب شود، پیش می‌برد.
این در راستای تلاش GOP برای همگام سازی بحث بودجه با محدودیت بدهی خواهد بود، در حالی که خطر فوری نکول را نیز از بین می برد. این گزینه ای است که مقامات دولتی معمولا در خلوت با بیشترین خوش بینی در مورد آن صحبت می کنند.
با این حال، حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، در مصاحبه یکشنبه با ان‌بی‌سی نیوز، سعی کرد آب سردی بر این ایده بپاشد.
جفریس گفت: «من فکر نمی‌کنم کار مسؤولانه‌ای که باید انجام داد، لگد زدن به قوطی باشد»، حتی در شرایطی که اهمیت اجتناب از پیش‌فرض را در اولویت قرار داد.
بازارها دیوانه می شوند
وال استریت می تواند روز را، به نوعی، با یک فروپاشی نجات دهد.
به همراه اقتصاددانان، رئیس کمیته بودجه سنا، شلدون وایت هاوس، DRI، اشاره کرده است که فروش شدید بازار می تواند جمهوری خواهان را مجبور به عقب نشینی کند. کمک کنندگان آنها در مورد ضررهای مالی در حال انتظار فریاد می زنند و به هر قانونگذار انگیزه ای می دهند تا قهرمان شود و مشاغل و پس انداز بازنشستگی میلیون ها آمریکایی را نجات دهد.
جو بروسولاس، اقتصاددان ارشد در شرکت مشاوره RSM US، در ایمیلی روز دوشنبه گفت که بحث در مورد یک نکول احتمالی در حال حاضر باعث گران تر شدن سرمایه گذاران برای خرید بیمه بر روی اوراق خزانه داری ایالات متحده شده است. اما این وحشت تا حد زیادی از بازار سهام گسترده‌تر که بسیاری از رأی‌دهندگان و قانون‌گذاران آن را دنبال می‌کنند، مهار شده است.
اصلاحیه چهاردهم
بایدن می تواند کارت قانون اساسی را بازی کند.
اصلاحیه چهاردهم بعد از جنگ داخلی بخشی از قانون اساسی شد. این بیان می‌دارد که «اعتبار بدهی عمومی ایالات متحده، که توسط قانون مجاز است، … نباید مورد تردید قرار گیرد».
لورنس ترایب، استاد بازنشسته دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد، یکشنبه در نیویورک تایمز نوشت که بایدن می‌تواند استدلال کند که او وظیفه قانون اساسی دارد تا از نکول جلوگیری کند و بنابراین می‌تواند از سقف بدهی برای ادامه هزینه‌هایی که کنگره قبلا تصویب کرده است، عبور کند. روز دوشنبه، اتحادیه کارمندان دولت از جانت یلن وزیر خزانه داری و بایدن شکایت کرد تا این استدلال را مطرح کنند که طبق قانون اساسی آنها موظف به نادیده گرفتن سقف بدهی هستند.
بایدن به عنوان یک سناتور سابق، دوست دارد به کنگره موکول شود. اما هنگامی که در هفته گذشته برای استناد به اصلاحیه چهاردهم تحت فشار قرار گرفت، گزینه های خود را باز نگه داشت.
او به MSNBC گفت: «من هنوز به آنجا نرسیده‌ام.
سناتور جیمز لنکفورد از اوکلا گفت بایدن نمی تواند یکجانبه عمل کند. او به ABC News گفت که قانون اساسی “بسیار روشن است که هزینه ها – تمام جزئیات مربوط به هزینه ها و پول در واقع باید از طریق کنگره ارائه شود.”
یک سکه ضرب کنید
این یکی از راه‌حل‌های خلاقانه – و بعید – است که در اینترنت در گردش است. ایده این است که دولت می تواند یک سکه پلاتین 1 تریلیون دلاری ضرب کند و از آن برای جلوگیری از نکول استفاده کند. اساساً، شکافی در قانون وجود دارد که می‌تواند به ایالات متحده اجازه دهد سکه‌ای با هر ارزشی که از پلاتین ساخته شده است ضرب کند.
این حداقل یک مشکل بزرگ دارد: یلن در مصاحبه ای در ژانویه با وال استریت ژورنال این ایده را رد کرد و آن را “چیزی که یک حیله است” خواند.
پیش فرض
این ترسناک ترین احتمال است.
اگر توافقی صورت نگیرد، دولت ایالات متحده می‌تواند به «تاریخ X» خود برسد – لحظه‌ای که دیگر نمی‌تواند تمام صورت‌حساب‌هایش را بپردازد. وزارت خزانه داری دیگر نمی تواند از استراتژی های حسابداری برای باز نگه داشتن دولت استفاده کند. اگر دولت دیگر قادر به استقراض نباشد، قبوض پرداخت نشده افزایش می یابد و دولت نکول می کند.
اما، اما، اما … همه پیش فرض ها یکسان نیستند.
ایالات متحده ممکن است برای مدت کوتاهی برخی از پرداخت‌ها را از دست بدهد و خطر بدتر شدن اوضاع می‌تواند قانونگذاران را در رسیدن به توافق تحت فشار قرار دهد. اما بر اساس تحلیل کاخ سفید، حتی یک نکول «کوتاه» 500000 شغل برای اقتصاد هزینه خواهد داشت. طبق این تحلیل، یک نکول “طولانی” 8.3 میلیون شغل هزینه خواهد داشت که تقریباً به اندازه از دست دادن شغل در طول بحران مالی 2008 بود.