آفریقای جنوبی: دانشمندان آفریقای جنوبی برای موجی که توسط omicron پیش می‌رود آماده می‌شوند

ژوهانسبورگ: در حالی که جهان با ظهور نوع جدید بسیار قابل انتقال کووید-19 دست و پنجه نرم می کند، دانشمندان نگران در آفریقای جنوبی – جایی که omicron برای اولین بار شناسایی شد – در تلاش هستند تا با رعد و برق آن که در سراسر کشور پخش شده است مبارزه کنند.
در عرض دو هفته، نوع omicron آفریقای جنوبی را از یک دوره انتقال کم به رشد سریع موارد تایید شده جدید فرستاده است. تعداد این کشور هنوز نسبتاً پایین است و 2828 مورد جدید تایید شده در روز جمعه ثبت شده است، اما سرعت omicron در آلوده کردن جوانان آفریقای جنوبی متخصصان بهداشت را نگران کرده است.
رودو ماتیوها، رئیس بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان Soweto’s Baragwanath، در یک نشست مطبوعاتی آنلاین گفت: “ما شاهد تغییر قابل توجهی در مشخصات جمعیتی بیماران مبتلا به کووید-19 هستیم.”
«جوانان، در 20 سالگی تا کمی بیشتر از اواخر 30 سالگی، با بیماری متوسط ​​تا شدید وارد می شوند و برخی نیاز به مراقبت های ویژه دارند. حدود 65 درصد واکسینه نشده اند و بیشتر بقیه فقط نیمه واکسینه شده اند.» من نگران هستم که با افزایش تعداد، امکانات بهداشت عمومی تحت فشار قرار گیرند. او گفت که آمادگی‌های فوری لازم است تا بیمارستان‌های دولتی بتوانند با هجوم گسترده بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند کنار بیایند.
Mathivha گفت: “ما می دانیم که یک نوع جدید داریم.” بدترین حالت این است که مثل دلتا به ما برخورد کند… ما باید تخت‌های مراقبت‌های ویژه آماده داشته باشیم.»
چیزی که شبیه عفونت خوشه‌ای در میان برخی از دانشجویان دانشگاه پرتوریا به نظر می‌رسید به صدها مورد جدید و سپس هزاران مورد، ابتدا در پایتخت و سپس به ژوهانسبورگ، بزرگترین شهر آفریقای جنوبی، تبدیل شد.
به گفته مقامات بهداشت آفریقای جنوبی، دانشمندان با مطالعه این افزایش، نوع جدیدی را شناسایی کردند که آزمایش‌های تشخیصی نشان می‌دهد احتمالاً مسئول 90 درصد موارد جدید است. مطالعات اولیه نشان می دهد که میزان تولیدمثل آن 2 است – به این معنی که هر فردی که به آن مبتلا می شود احتمالاً آن را به دو نفر دیگر منتقل می کند.
نوع جدید دارای تعداد زیادی جهش است که به نظر می رسد آن را قابل انتقال تر می کند و به آن کمک می کند تا از پاسخ های ایمنی فرار کند. سازمان جهانی بهداشت در روز جمعه به داده‌ها نگاه کرد و نام نوع omicron را تحت سیستم استفاده از حروف یونانی نامید و آن را یک نوع نگرانی بسیار قابل انتقال خواند.
این یک نگرانی بزرگ است. پروفسور ویلم هانکوم، مدیر موسسه تحقیقات سلامت آفریقا، به آسوشیتدپرس گفت: همه ما به شدت نگران این ویروس هستیم.
این نوع بیشتر در استان گوتنگ، منطقه ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. اما ما سرنخ‌هایی از آزمایش‌های تشخیصی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد این نوع از قبل در سراسر آفریقای جنوبی وجود دارد.»
“واکنش علمی از داخل آفریقای جنوبی این است که ما باید هر چه زودتر یاد بگیریم. ما چیزهای گرانبهایی را می دانیم. به عنوان مثال، ما نمی دانیم این ویروس چقدر خطرناک است، یعنی این بیماری که ایجاد می کند چقدر بد است؟
یک عامل کلیدی واکسیناسیون است. به نظر می رسد نوع جدید در میان افرادی که واکسینه نشده اند سریعتر گسترش می یابد. در حال حاضر، تنها حدود 40 درصد از بزرگسالان آفریقای جنوبی واکسینه شده اند و این تعداد در میان گروه سنی 20 تا 40 سال بسیار کمتر است.
آفریقای جنوبی نزدیک به 20 میلیون دوز واکسن دارد – ساخته شده توسط Pfizer و Johnson & Johnson – اما تعداد افرادی که واکسن دریافت می کنند حدود 120000 نفر در روز است که بسیار کمتر از هدف دولت برای 300000 در روز است.
به گفته Hanekom، همانطور که دانشمندان سعی می کنند اطلاعات بیشتری در مورد omicron کسب کنند، مردم آفریقای جنوبی می توانند اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر آن انجام دهند.
“این یک فرصت منحصر به فرد است. هنوز زمان برای افرادی که واکسن نزده‌اند وجود دارد که بروند و واکسن را دریافت کنند و به اعتقاد ما، این امر محافظت در برابر این عفونت، به ویژه محافظت در برابر عفونت شدید، بیماری شدید و مرگ را فراهم می‌کند.» بنابراین من از مردم می‌خواهم که اگر می‌توانند واکسینه کنند.» برخی از مردم عادی آفریقای جنوبی نگرانی های پیش پا افتاده تری در مورد نوع جدید دارند.
Tebogo Letlapa، در Daveyton، در شرق ژوهانسبورگ، گفت: “ما شاهد افزایش تعداد Covid-19 بوده ایم، بنابراین من نگران محدودیت های بیشتر هستم.” “من به ویژه نگران بسته شدن فروش الکل هستم زیرا اکنون تقریباً فصل جشن است.”