آفریقای جنوبی علیرغم رکورد تعداد مبتلایان در موج چهارم، در پایین ترین سطح قرنطینه باقی می ماند

ژوهانسبورگ: محدودیت‌های قرنطینه در آفریقای جنوبی در پایین‌ترین سطح یک از استراتژی‌های پنج سطحی آن باقی می‌ماند، علیرغم اینکه این کشور یک شبه رکورد 26976 مورد ابتلا را در بحبوحه موج چهارم ویروس کرونا به ثبت رساند که عمدتاً توسط نوع جدید Omicron، مرجع مبارزه با کووید-19 روز پنجشنبه اعلام کرد.
شورای فرماندهی ملی کرونا (NCCC) با تأیید اینکه کشور اکنون به طور محکم در چنگال موج چهارم است، از مردم آفریقای جنوبی خواست تا از طریق فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و ضدعفونی کردن و جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس نقشی ایفا کنند. گردهمایی هایی که می توانند به شیوع فوق العاده این بیماری تبدیل شوند.
مقام مبارزه با کرونا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که موج جدید که عمدتاً توسط نوع Omicron ویروس هدایت می‌شود، سریع‌تر از موج‌های قبلی گسترش می‌یابد، اما میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر نسبتاً پایین است.
این کشور گفت که این کشور در پایین‌ترین سطح یک از استراتژی‌های پنج سطحی محدودیت‌های کووید-۱۹ که برای کنترل شیوع همه‌گیری معرفی شده است، باقی خواهد ماند.
آفریقای جنوبی رکورد 26976 عفونت را در یک شب به ثبت رساند که تعداد ملی را به 3231031 نفر رساند، در حالی که 54 مورد مرگ در این مدت گزارش شد که تعداد کل قربانیان را به 90226 رساند.
در حالی که میلیون ها نفر از آفریقای جنوبی برای تعطیلات که در روز آشتی در روز پنجشنبه آغاز شده است به مناطق تعطیلات ساحلی و خانه های آبا و اجدادی در مناطق روستایی می روند، جو فاهلا وزیر بهداشت نیز درخواست ویژه ای از مسافران کرد تا واکسینه شوند.
ما از همه مسافرانی که واکسن نشده یا تا حدی واکسینه شده‌اند می‌خواهیم که از مناطقی که نقاط داغ اعلام شده هستند، قبل از رفتن به جاده‌ها واکسینه شوند تا از خانواده‌ها و دوستان خود که در این دوره با تجمعات اجتماعی بزرگ مانند مهمانی‌ها و عروسی‌ها بازدید می‌کنند محافظت کنند. فاهلا گفت، که می تواند رویدادهای “فوق پراکنده” باشد که خطر بزرگ انتقال ویروس را به همراه دارد.
مهاجرت عمده از مرکز اقتصادی استان های گوتنگ خواهد بود، جایی که بسیاری از کارخانه ها و مشاغل روز چهارشنبه به دلیل تعطیلات سنتی تا اوایل ژانویه 2022 تعطیل شدند.
کمتر از یک ماه پس از اینکه دانشمندان آفریقای جنوبی برای اولین بار کشف نوع Omicron را اعلام کردند، NICD (موسسه ملی بیماری های واگیر) اعلام کرد که شواهد تاکنون نشان می دهد که این نوع ممکن است خفیف تر از نسخه های قبلی خود باشد و همچنین می تواند باعث بستری شدن و مرگ و میر کمتری شود. نسبت به امواج قبلی
در همین حال، صنعت مسافرت آفریقای جنوبی با احتیاط از لغو ممنوعیت سفر توسط بریتانیا که چند ساعت پس از اعلام نوع Omicron وضع کرد، استقبال کرده است.
با این حال، آژانس‌های مسافرتی گفتند ممکن است کمی دیر باشد، زیرا اکثر گردشگران از بریتانیا، بزرگترین بازار تعطیلات آفریقای جنوبی در طول ماه‌های تابستان، رزروهای خود را به دلیل نگرانی‌ها در مورد موج چهارم فعلی و عدم اطمینان در مورد برقراری مجدد پروازهای خطوط هوایی لغو کرده‌اند.
رئیس جمهور سیریل رامافوزا پیشتر تصمیم بریتانیا را که توسط بیش از 20 کشور دیگر دنبال شد، محکوم کرده بود و آن را یک “واکنش زانو زده” خواند که مبتنی بر شواهد علمی نیست.