آفریقای جنوبی: نوع جدید کووید-19 در آفریقای جنوبی شناسایی شد: همه آنچه باید بدانید

دهلی نو: دانشمندان آفریقای جنوبی روز پنجشنبه گفتند که یک نوع جدید کووید-19 توسط دانشمندان آفریقای جنوبی در تعداد کمی شناسایی شده است. کارشناسان در حال کار برای درک پیامدهای بالقوه آن هستند.
در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد این نوع جدید بدانید-
* نوع B.1.1.529 نام دارد.
دانشمندان در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفتند که این “صورت فلکی بسیار غیرمعمول” از جهش‌ها دارد که نگران‌کننده هستند زیرا می‌توانند به آن کمک کنند از پاسخ ایمنی بدن فرار کند و آن را قابل انتقال‌تر کنند.
* علائم اولیه از آزمایشگاه های تشخیصی نشان می دهد که این نوع به سرعت در پرجمعیت ترین استان گوتنگ افزایش یافته است و ممکن است در هشت استان دیگر کشور وجود داشته باشد.
* آفریقای جنوبی حدود 100 نمونه را به عنوان B.1.1.529 تایید کرده است.
* این نوع در بوتسوانا و هنگ کنگ نیز یافت شده است و مورد هنگ کنگ مسافری از آفریقای جنوبی است.
* دانشمندان بر این باورند که 90 درصد موارد جدید در گوتنگ می تواند B.1.1.529 باشد.
موسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه داده‌ها محدود است، کارشناسان ما با تمام سیستم‌های نظارتی تأسیس‌شده برای درک نوع جدید و پیامدهای بالقوه آن کار می‌کنند.»
* آفریقای جنوبی درخواست تشکیل جلسه فوری یک گروه کاری سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد تکامل ویروس را در روز جمعه برای بحث در مورد نوع جدید کرده است.
* وزیر بهداشت جو فاهلا گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا دولت محدودیت های سخت تری را در پاسخ به این نوع اعمال خواهد کرد یا خیر.
آفریقای جنوبی اولین کشوری بود که نسخه بتا را در سال گذشته شناسایی کرد.
بتا یکی از چهار موردی است که توسط WHO برچسب “نگرانی” زده شده است، زیرا شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مسری تر است و واکسن ها در برابر آن عملکرد کمتری دارند.
این کشور در اوایل سال جاری گونه دیگری به نام C.1.2 را شناسایی کرد، اما آن را جایگزین گونه معمولی دلتا نکرده است و هنوز هم تنها درصد کمی از ژنوم های توالی یابی شده در ماه های اخیر را تشکیل می دهد.
(با ورودی های نمایندگی ها)