آفریقا: تنظیم کننده آفریقای جنوبی واکسن تقویت کننده فایزر را پس از افزایش موارد کووید-19 تأیید کرد.

ژوهانسبورگ: آفریقای جنوبی استفاده از واکسن تقویت کننده کروناویروس فایزر را برای افراد بالای 18 سال تایید کرده است، در میان نگرانی های فزاینده پس از رکورد تقریبا 20000 عفونت در یک شبه که عمدتا به نوع جدید و بسیار جهش یافته Omicron نسبت داده می شود.
سازمان محصولات بهداشتی آفریقای جنوبی (SAHPRA) روز چهارشنبه استفاده از واکسن Comirnaty Covid-19 شرکت فایزر را تایید کرد، زیرا BioNTech و Pfizer اعلام کردند که دو دوز واکسن آنها ممکن است برای محافظت در برابر نوع Omicron کافی نباشد.
به گفته این سازمان، دوز سوم واکسن را می توان برای افراد بالای 18 سال حداقل شش ماه پس از تزریق دوم، یا 28 روز پس از تزریق دوم برای افراد بالای 12 سال که به شدت دچار نقص ایمنی هستند، تزریق کرد.
تصمیم SAHPRA پس از آن اتخاذ شد که آفریقای جنوبی یک شبه بالاترین میزان ابتلا به 19842 مورد را ثبت کرد. تعداد قربانیان هم اکنون با 36 مورد فوتی جدید از مرز 90000 فراتر رفته است.
بیش از 60 درصد از این عفونت ها در استان گوتنگ، قطب اقتصادی کشور بوده است، زیرا گمانه زنی ها در مورد قریب الوقوع بودن قرنطینه شدیدتر افزایش یافته است. آفریقای جنوبی در حال حاضر در پایین ترین سطح یک از استراتژی قرنطینه پنج سطحی خود قرار دارد.
انتظار می رفت رئیس جمهور سیریل رامافوزا بلافاصله پس از بازگشت از سفر یک هفته ای خود به چهار کشور غرب آفریقا، جلسات فوری با شورای فرماندهی کرونا و کابینه خود در روز پنجشنبه برگزار کند.
ترس فزاینده ای وجود دارد که ارقام آلودگی به طور تصاعدی در استان های دیگر افزایش یابد، همچنین با رفتن مسافران تعطیلات به استان های ساحلی و کارگران از Gauteng از خانه های خانوادگی سنتی خود برای گردهمایی در فصل جشن بازدید می کنند.
علیرغم تماس‌های مکرر دولت، اتحادیه‌ها و رهبران کسب‌وکار، تردید در مورد واکسن در هفته گذشته همچنان ادامه داشت، زیرا تعداد عفونت‌ها به رقم خیره‌کننده‌ای رسید.
روز دوشنبه، جو فاهلا، وزیر بهداشت، نسبت به پر شدن بیمارستان‌ها از موارد کووید-19 ابراز نگرانی کرد، اگرچه اکثر موارد شدید نبودند.
فاهلا همچنین هنگام سخنرانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی ایدز و بیماری های مقاربتی در آفریقا در دوربان، نگرانی خود را در مورد کودکان و مادران باردار ابراز داشت.
وزیر هشدار داد: “ما نوزادان، کودکان نوپا و زنان باردار را در بیمارستان با اکسیژن می بینیم. پیام واضح است، ما باید هوشیارتر از همیشه باشیم.”
روز سه‌شنبه، ژاک ون زویدام، مدیر ارشد جمعیت و توسعه وزارت توسعه اجتماعی، فاش کرد که امید به زندگی در آفریقای جنوبی به دلیل همه‌گیری جهانی سه سال و نیم کاهش یافته است.
او در یک وبینار BRICS در مورد تأثیر جمعیت شناختی این بیماری همه گیر صحبت می کرد.
وی گفت: «در سال 2021 افزایش قابل توجهی در مرگ و میرها وجود داشت که تقریباً 34 درصد نسبت به سال های گذشته بود.
وی افزود: افزایش بیماری روانی مرتبط با افزایش انزوای اجتماعی، اختلال در روال زندگی روزمره و فشارهای مرتبط با از دست دادن معیشت گزارش شده است.