آلمان: آلمان با نقطه عطف شوم کووید با رهبری در جریان مواجه است

اشویلر: آلمان در آستانه عبور از مرز 100000 مرگ و میر ناشی از کووید-19 در این هفته است، نقطه عطفی تلخ که چندین همسایه آن ماه ها پیش از آن عبور کردند اما پرجمعیت ترین کشور اروپای غربی امیدوار بود از آن اجتناب کند.
نظم و انضباط، سیستم مراقبت بهداشتی قوی و عرضه واکسن‌های متعدد که یکی از آنها در داخل کشور تولید می‌شود، با هدف جلوگیری از موج زمستانی مانند سال گذشته در آلمان بود.
در عمل، آلمانی‌ها با مجموعه‌ای گیج‌کننده از قوانین همه‌گیر، اجرای سهل‌انگیز و یک انتخابات ملی و به دنبال آن یک دوره انتقال دولت طولانی مواجه شدند که طی آن، سیاستمداران ارشد چشم‌انداز برداشتن بیشتر محدودیت‌ها را حتی با افزایش نرخ ابتلا به این بیماری معطوف کردند.
اووه یانسنس، رئیس بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان سنت آنتونیوس در اشویلر، در غرب کلن، گفت: «هیچ کس جرات رهبری و اعلام اقدامات غیرمحبوب را نداشت.
او گفت: “این فقدان رهبری دلیلی است که ما اکنون اینجا هستیم.”
پزشکانی مانند Janssens برای هجوم بیماران کروناویروس آماده می‌شوند، زیرا موارد تایید شده روزانه به بالاترین حد خود رسیده است که کارشناسان می‌گویند شکاکان نسبت به واکسن نیز تقویت می‌شوند.
مقاومت در برابر گرفتن شات، از جمله نمونه ای که توسط شرکت آلمانی BioNTech به همراه شریک آمریکایی فایزر ساخته شده است، در میان اقلیت قابل توجهی از کشور همچنان قوی است. نرخ واکسیناسیون در 68 درصد از جمعیت متوقف شده است، که بسیار کمتر از 75 درصد یا بیشتر است که دولت در نظر گرفته بود.
جانسنز گفت: «ما به طور فزاینده ای افراد جوان تر را در مراقبت های ویژه قرار می دهیم. “مدت زمانی که آنها تحت درمان قرار می گیرند به طور قابل توجهی طولانی تر است و تخت های مراقبت های ویژه را برای مدت طولانی تری مسدود می کند.”
او گفت که افراد مسنی که در اوایل سال 2021 واکسینه شدند نیز شاهد کاهش ایمنی خود هستند و آنها را دوباره در برابر بیماری های جدی آسیب پذیر می کند. با تکرار مشکلاتی که در طول عرضه اولیه واکسن مشاهده شد، مقامات برای پاسخگویی به تقاضای تقویت‌کننده‌ها تلاش کرده‌اند، حتی زمانی که تلاش می‌کردند نگهبانان را تشویق کنند تا اولین واکسن خود را دریافت کنند.
برخی از سیاستمداران آلمانی پیشنهاد می‌کنند که زمان آن فرا رسیده است که واکسن را چه برای مشاغل خاص و چه برای کل جمعیت در نظر بگیریم. اتریش هفته گذشته این اقدام را انجام داد و اعلام کرد که تزریق واکسن کووید-19 از ماه فوریه برای همه اجباری خواهد شد، زیرا شاهد عدم تمایل مشابهی برای دریافت سوخت واکسیناسیون با شیوع جدید و بستری شدن در بیمارستان هستیم.
آنگلا مرکل، صدراعظم مستعفی آلمان در ژوئن گفت که از چنین اقدامی حمایت نمی کند. مرکل با اشاره به تغییر موضع احتمالی، رهبران سه حزبی را که در حال مذاکره برای تشکیل دولت بعدی بودند، برای گفت‌وگو روز سه‌شنبه در ساختمان صدراعظم برای بحث درباره وضعیت همه‌گیری فراخواند.
جانشین احتمالی مرکل، وزیر دارایی فعلی اولاف شولز از سوسیال دموکرات‌های چپ میانه، از طرح این موضوع که آیا از طرح‌های اجباری کووید-19 حمایت می‌کند یا خیر، خودداری کرده است.
حزب او به همراه سبزها دوستدار محیط زیست و دموکرات های آزاد طرفدار کسب و کار، اخیرا قانونی را تصویب کرد که از روز چهارشنبه، پایه های قانونی موجود برای محدودیت های همه گیر را با اقدامات محدودتر جایگزین می کند. اینها شامل الزام کارگران به ارائه مدرک واکسیناسیون، بهبودی یا آزمایش منفی به کارفرمایان می شود. اما این تغییر همچنین کار را برای ۱۶ فرماندار آلمان سخت‌تر می‌کند که بدون دریافت مجوز از مجامع ایالتی، قرنطینه‌های سخت را اعمال کنند.
به دست آوردن این اکثریت ها ممکن است به خصوص در ایالت هایی که تعداد موارد در آنها بالاتر است دشوار باشد. یک مطالعه اخیر نشان داد که نرخ ابتلا در مناطقی که حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان یا AfD قوی‌ترین است، بالاتر است. این حزب علیه محدودیت‌های همه‌گیر مبارزه کرده است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حامیان آن در مقایسه با بقیه جمعیت رای‌دهنده، دیدگاه شدیدی منفی نسبت به دستورات واکسن دارند.
در حالی که انتظار نمی رود AfD در هیچ یک از چهار انتخابات منطقه ای آلمان در سال آینده پیروز شود، کارشناسان می گویند مبارزات سیاسی می تواند توجه را از موضوعات سختی مانند مقابله با همه گیری منحرف کند.
کاترین اسمالوود، کارشناس ویروس کرونا در دفتر سازمان بهداشت جهانی در اروپا، گفت: «اغلب تمرکز بر روی چیزهایی است که باعث رأی گیری می شود، نه تصمیمات نامطلوب».
«اگر اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها به موقع و به موقع انجام نشود، می‌تواند به گسترش ویروس کمک کند. اسمالوود در مصاحبه اخیر خود گفت.
آژانس کنترل بیماری آلمان روز چهارشنبه 66884 مورد جدید ابتلا و 335 مورد مرگ را گزارش کرد. موسسه رابرت کخ اعلام کرد که مجموع قربانیان کووید-19 از زمان شروع همه‌گیری به 99768 نفر رسیده است. هفته نامه آلمانی Die Zeit که شمارش خود را بر اساس ارقام مقامات بهداشتی محلی انجام می دهد، گفت که آستانه 100000 قبلاً عبور کرده است.
در همین حال، مقامات بهداشتی در پنج ایالت شرقی و بایرن یک سیستم اورژانس را برای هماهنگی توزیع 80 بیمار بدخیم به سایر نقاط کشور فعال کرده اند. در اوایل ماه جاری، دو بیمار از جنوب آلمان برای درمان به ایتالیا منتقل شدند که نسبت به سال گذشته که بیماران ایتالیایی به بیمارستان های آلمان اعزام می شدند، تغییر قابل توجهی داشت.
آلمان تقریباً چهار برابر سرانه تخت‌های مراقبت‌های ویژه در آن زمان ایتالیا داشت، عاملی که کارشناسان می‌گویند عاملی کلیدی در کاهش تعداد تلفات در آلمان در آن زمان بود.
از ژانویه، آلمان مجبور شده است ظرفیت ICU خود را به دلیل کمبود کارکنان 4000 تخت کاهش دهد، که بسیاری از آنها به دلیل فشاری که در اوایل این همه گیری متحمل شده بودند، کار را ترک کردند.
جانسنس در مورد وضعیتی که پزشکان و پرستاران در ماه های آینده با آن مواجه خواهند شد، گفت: «کنار آمدن با این امر از نظر جسمی و روانی برای مردم سخت است».
او افزود: “ما به نحوی زنده خواهیم ماند.”
دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی این هفته هشدار داد که وجود تخت‌های بیمارستانی مجدداً تعیین می‌کند که منطقه تا چه اندازه با افزایش مورد انتظار مبتلایان در ماه‌های آینده همراه با نرخ واکسیناسیون مقابله خواهد کرد.
این آژانس روز سه شنبه گفت، بر اساس روندهای فعلی، اروپا می تواند تا بهار آینده شاهد 700000 مرگ دیگر در سراسر منطقه 53 کشوری باشد که انتظار می رود 49 کشور شاهد “استرس شدید یا شدید در بخش های مراقبت های ویژه” باشند.