آلمان: آلمان در 24 ساعت گذشته یک میلیون مورد جدید ابتلا به کووید-19 را گزارش کرده است

برلین: بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط آژانس بهداشت عمومی این کشور در روز چهارشنبه، آلمان در 24 ساعت گذشته بیش از 100000 مورد ابتلای جدید به کووید-19 را ثبت کرده است.
موسسه رابرت کخ اعلام کرد بزرگترین اقتصاد اروپا در 24 ساعت گذشته 112323 مورد ابتلا به ویروس کرونا و 239 قربانی را ثبت کرده است.
این آژانس افزود: نرخ بروز هفتگی به 584.4 عفونت جدید در هر 100000 نفر طی هفت روز رسیده است.
آلمان محدودیت‌های بیشتری را برای کاهش آلودگی تشدید کرده است، و دسترسی به بارها و رستوران‌ها را برای افرادی که تزریق‌های تقویتی خود را دریافت کرده‌اند یا به‌علاوه واکسینه شدن یا بهبودی کامل مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، محدود کرده است.
محدودیت‌های تماس نیز وجود دارد و تجمعات خصوصی را برای 10 نفر یا دو خانوار در صورت حضور فرد واکسینه نشده حفظ می‌کند.
رکورد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان در حالی اتفاق می‌افتد که Omicron به نوع غالب تبدیل شده است و بیش از 70 درصد عفونت‌های جدید را به خود اختصاص داده است.
سایر کشورهای اروپایی نیز با افزایش نرخ Omicron دست و پنجه نرم می کنند، به طوری که کشور همسایه فرانسه اخیراً به طور میانگین روزانه 300000 مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده است.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به دنبال معرفی واکسیناسیون اجباری برای تقویت ایمنی جمعیت 83 میلیونی است که 60 میلیون نفر از آنها کاملاً واکسینه شده اند.
اما مقاومت در کشوری که واکسن BioNTech-Pfizer برای اولین بار در آن ساخته شد، رو به افزایش است، حزب دوستدار تجارت FDP – شرکای کوچک در ائتلاف او – این پروژه را مورد تردید قرار داده است.
صدها و گاه هزاران معترض به خیابان‌ها آمده‌اند تا علیه استراتژی کووید و دستور برنامه‌ریزی واکسن دولت اعتراض کنند.
با وجود مخالفت، شولز اصرار داشت که واکسیناسیون ضروری است.
شولز هفته گذشته در اولین سوال خود به عنوان صدراعظم به پارلمان گفت: “من به عنوان یکی معتقدم که لازم است و فعالانه برای آن تلاش خواهم کرد.”