آلمان: مرکل: “روز غم انگیز” در حالی که آلمان 100000 کشته بر اثر کووید را نشان می دهد

برلین: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه را «یک روز بسیار غم‌انگیز» خواند و از درخواست‌ها برای محدودیت‌های بیشتر حمایت کرد، زیرا کشورش جدیدترین کشوری بود که از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 از 100000 نفر جان باخت.
آژانس ملی کنترل بیماری اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 351 مورد مرگ و میر در ارتباط با ویروس کرونا ثبت کرده است که مجموع قربانیان را به 100119 نفر رساند. در اروپا، آلمان پس از روسیه، بریتانیا، ایتالیا و فرانسه پنجمین کشوری است که از این رتبه عبور کرده است.
مرکل در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: «البته روز بسیار غم انگیزی است که ما باید برای 100000 قربانی ویروس کرونا سوگواری کنیم. «و متأسفانه در حال حاضر روزانه بیش از 300 مرگ به آن اضافه می شود».
رهبر دیرینه آلمان، که در حال حاضر به عنوان سرپرست تا زمان سوگند جانشینش بر سر کار است، هشدار داد که در حال حاضر صدها کشته دیگر در راه است.
او گفت: «(مرگ‌ها) به وضوح با تعداد عفونت‌هایی که در حال وقوع هستند ارتباط دارد. “ما می دانیم که به طور متوسط ​​چند نفر از این بیماری جان سالم به در نمی برند.”
موسسه رابرت کخ، یک آژانس فدرال که داده‌های حدود 400 اداره بهداشت منطقه‌ای را جمع‌آوری می‌کند، گفت که آلمان رکوردی برای موارد تایید شده روزانه – 75,961 – در دوره 24 ساعته گذشته ثبت کرده است. از زمان شروع شیوع، آلمان بیش از 5.57 میلیون مورد تایید شده کووید-19 داشته است.
مرکل گفت: «وضعیت بسیار جدی است زیرا ما هنوز در یک رشد تصاعدی هستیم و به این دلیل که مواردی که امروز شاهد بیماری هستیم، اساساً بیمارانی هستند که طی 10 یا 14 روز در مراقبت‌های ویژه قرار خواهند گرفت».
او از اعلامیه دولت آلمان در روز چهارشنبه مبنی بر ایجاد یک گروه متخصص دائمی برای مشاوره به مقامات در مورد نحوه مقابله با همه‌گیری استقبال کرد.
در حالی که تعداد مبتلایان روزانه بیشتر از مواردی است که در طول موج زمستان گذشته مشاهده شد، در حال حاضر مرگ و میر روزانه کمتری به ازای هر مورد تایید شده وجود دارد. کارشناسان معتقدند که این به دلیل واکسیناسیون است که احتمال ابتلا به بیماری های جدی را کاهش می دهد.
با این حال، بیمارستان‌ها هشدار داده‌اند که تخت‌های مراقبت‌های ویژه در حال اتمام است و تقریباً 4000 نفر در حال حاضر توسط بیماران کووید-19 اشغال شده‌اند. برخی از بیمارستان های جنوب و شرق کشور انتقال بیماران را به مناطق دیگر آغاز کرده اند.
نیروی هوایی آلمان دو هواپیمای تخصصی مدواک را برای انتقال بیماران ICU به مناطق دارای تخت رایگان در حالت آماده باش قرار داده است.
مدیر کل انجمن بیمارستان های باواریا، رولاند انگاوزن، گفت که تعداد موارد جدید باید به شدت کاهش یابد.
او به خبرگزاری آلمانی dpa گفت: «در غیر این صورت، ما بین کریسمس و سال نو با وضعیتی دراماتیک روبرو خواهیم شد که مانند آن را هنوز ندیده‌ایم».
زاکسن، در شمال شرق، اولین ایالت آلمان بود که روز پنجشنبه تعداد موارد تایید شده بالای 1000 مورد در هر 100000 نفر را ثبت کرد. این کشور دارای کمترین میزان واکسیناسیون – با 57.9٪ – در میان 16 ایالت آلمان است.
دولت از افرادی که بیش از شش ماه پیش واکسینه شده‌اند خواسته است که داروهای تقویت کننده و از کسانی که اصلاً واکسینه نشده‌اند، اولین واکسن را دریافت کنند. مقامات می گویند 68.1 درصد از 83 میلیون نفر جمعیت آلمان کاملاً واکسینه شده اند، که بسیار کمتر از حداقل سطح 75 درصدی که دولت در نظر گرفته است.
اولاف شولز، رهبر چپ میانه، که قرار است در ماه آینده جانشین مرکل به عنوان صدراعظم شود، روز چهارشنبه خواستار واکسیناسیون اجباری در خانه های سالمندانی شد که به ویژه از افراد آسیب پذیر مراقبت می کنند – و امکان گسترش این اقدام را برای دیگران باز گذاشت.
شولز گفت: “واکسیناسیون راه خروج از این بیماری همه گیر است.”
کارل لاوترباخ، کارشناس بهداشت حزب سوسیال دموکرات او، یک اپیدمیولوژیست آموزش دیده، از مورد جاشوا کیمیچ، ستاره فوتبال بایرن مونیخ به عنوان یک داستان هشدار دهنده برای کسانی که معتقدند می توانند از ابتلا به ویروس و واکسن اجتناب کنند، یاد کرد. کیمیچ که برای زدن ضربه تردید داشت، این هفته تستش مثبت شد. بایرن روز چهارشنبه گفت که کیمیچ “خوب کار می کند”.
لاوترباخ در توییتر نوشت: «این مورد نشان می‌دهد که این روزها چقدر برای افراد واکسینه نشده اجتناب از کووید دشوار است».
مرکل به مسئله واکسیناسیون اجباری برای همه که برخی از مقامات ارشد آلمانی و انجمن پزشکان مراقبت های ویژه این کشور پیشنهاد کرده اند، اشاره نکرد. اما او گفت که باید “محدودیت های بیشتری برای تماس ها وجود داشته باشد.”