آمریکای لاتین: برزیل شاهد 2 مورد تایید شده Omicron، اولین مورد در آمریکای لاتین است

سائو پائولو: مقامات بهداشتی در برزیل اولین موارد تایید شده نوع omicron در این کشور را در دو مسافری که از آفریقای جنوبی بازگشته اند گزارش کرده اند که اولین مورد از این نوع در آمریکای لاتین است.
دبیرخانه بهداشت ایالت سائوپائولو گفت یک مرد 41 ساله و یک زن 37 ساله در انزوا هستند. آنها آزمایشات خود را در 25 نوامبر انجام دادند و علائم خفیف بیماری را در آن زمان نشان دادند.
آمریکای لاتین به شدت از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده است و تنها برزیل بیش از 600000 کشته را گزارش کرده است، رقمی که تحلیل‌گران بر این باورند که این رقم کمتر به حساب می‌آید.
برزیل به واکسیناسیون کووید-19 از مسافران خارجی که وارد این کشور می شوند نیازی ندارد.
اوایل روز سه‌شنبه، ژاپن و فرانسه اولین موارد خود را از نوع omicron گزارش کردند، در حالی که یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونای جهش یافته تقریباً یک هفته قبل از زنگ خطر آفریقای جنوبی در اروپا بوده است. چهارشنبه گذشته 24 نوامبر بود که مقامات آفریقای جنوبی وجود ویروس بسیار جهش یافته را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کردند.
چیزهای زیادی در مورد نوع جدید ناشناخته باقی مانده است، از جمله اینکه آیا مسری تر است، همانطور که برخی مقامات بهداشتی گمان می کنند، آیا باعث می شود مردم به شدت بیمار شوند، و اینکه آیا می تواند واکسن را خنثی کند یا خیر.