آمریکا محدودیت‌های سفر هشت کشور آفریقایی را لغو می‌کند

یک مقام ارشد دولت به رویترز گفت که دولت بایدن محدودیت‌های سفر هشت کشور آفریقای جنوبی را که ماه گذشته به دلیل نگرانی‌ها در مورد نوع سریع شیوع کووید-19 Omicron اعمال شده بود، لغو خواهد کرد.
این مقام افزود: اتباع خارجی که به دلیل حضور در یکی از هشت کشور در 14 روز قبل از ورود به ایالات متحده منع شده اند، دوباره اجازه خواهند داشت در پروازهای عازم ایالات متحده بعد از ساعت 12:01 بامداد ET در 31 دسامبر حرکت کنند.
ایالات متحده در 29 نوامبر تقریباً همه شهروندان غیرآمریکایی را که اخیراً در آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی بوده اند را با “احتیاط فراوان” نسبت به نوع شناسایی شده در آفریقای جنوبی ممنوع کرد.
به گفته این مقام، آژانس‌های بهداشت عمومی ایالات متحده لغو محدودیت‌های سفر را توصیه کرده‌اند، زیرا با توجه به شیوع گسترده انتقال فعلی ایالات متحده، اطمینان از عدم نیاز به واکسن اختصاصی Omicron و اینکه واکسن‌ها و تزریق‌های تقویت‌کننده موجود بسیار زیاد است، حفظ آن‌ها تأثیر قابل‌توجهی بر موارد ایالات متحده ندارد. تاثير گذار.
این مقام که نخواست نامش فاش شود زیرا هنوز این تصمیم علنی نشده است، به رویترز گفت: “این مکث سفر به هدف خود عمل کرده است. برای درک علم زمان خرید و زمان برای تجزیه و تحلیل نوع داده شد.”
“این به معنای دور نگه داشتن Omicron نبود. ما می‌دانستیم که نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. نکته این بود که تعداد موارد وارد شده را کاهش دهیم – در آن روزها و هفته‌های اولیه.”
این محدودیت ها مانع از بازگشت پروازها یا آمریکایی ها از جنوب آفریقا نشده است.
دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی، روز دوشنبه گفت که برداشتن محدودیت‌ها احتمالاً «به این دلیل است که ما به اندازه کافی عفونت در کشور خود داریم… ما به افرادی از کشورهای دیگر اجازه می‌دهیم که به اندازه یا بیشتر از جنوب آفریقا عفونت داشته باشند. کشورها.”
رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه گفت که در حال بررسی لغو محدودیت ها است.
این مقام تاکید کرد که این محدودیت‌ها موقتی بوده و لغو آن‌ها پس از حدود یک ماه “یک سیگنال کاملا واضح می‌فرستد مبنی بر اینکه جریمه قابل توجهی برای افشای اطلاعات جدید وجود نخواهد داشت”.
ایالات متحده تنها محدودیت‌های سفر در آفریقای جنوبی را در 8 نوامبر لغو کرده بود که از اواخر ژانویه برای رفع نگرانی‌های کووید-19 اعمال شده بود.
در پی Omicron، ایالات متحده قوانین آزمایش را برای مسافران بین المللی تشدید کرد و الزام پوشیدن ماسک در هواپیماها و فرودگاه ها را تا 18 مارس تمدید کرد.
در 6 دسامبر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) قوانین آزمایش را برای مسافران هوایی بین‌المللی که به ایالات متحده می‌آیند تشدید کرد و آنها را ملزم کرد که آزمایش کووید-19 منفی را ظرف یک روز پس از سفر دریافت کنند.
طبق قوانین قبلی، مسافران هوایی بین‌المللی واکسینه شده می‌توانستند نتیجه آزمایش منفی را طی سه روز پس از روز پرواز خود ارائه دهند.
CDC هفته گذشته توزیع کیت های تست خانگی Covid-19 را برای مسافران بین المللی در چندین فرودگاه آغاز کرد. CDC مسافران هوایی بین المللی را تشویق می کند – اما اجباری نمی کند – سه تا پنج روز پس از ورود به ایالات متحده آزمایش کووید-19 جدید را انجام دهند.
CDC ماه گذشته به خطوط هوایی دستور داد تا اسامی مسافران و سایر اطلاعات مربوط به افرادی را که اخیراً در هشت کشور آفریقای جنوبی بوده اند، افشا کنند.