آنگ سان سوچی از میانمار پس از نصف شدن حکمش با دو سال زندان مواجه شد

پیشتر در همان روز، سوچی به اتهام تحریک و زیر پا گذاشتن قوانین کووید-19، در اولین حکم علیه برنده جایزه صلح نوبل از زمان به دست گرفتن قدرت توسط ارتش در فوریه، به چهار سال زندان محکوم شد.

سوچی، 76 ساله، مشاور ایالتی میانمار و رهبر واقعی این کشور بود، قبل از اینکه 10 ماه پیش توسط ارتش برکنار و بازداشت شود و تقریباً ده ها اتهام را به همراه داشته باشد که مجموعاً حداکثر مجازات بیش از 100 سال را شامل می شود.

این اتهامات شامل چندین اتهام فساد – که هر کدام حداکثر 15 سال حبس دارد – نقض محدودیت‌های همه‌گیر کووید-19 در طول مبارزات انتخاباتی 2020، تحریک، واردات غیرقانونی و در اختیار داشتن دستگاه‌های واکی تاکی، و شکستن قانون اسرار رسمی دوران استعمار است. — که حداکثر مجازات آن 14 سال زندان است.

او همه اتهامات را رد کرده و حامیانش می گویند اتهامات علیه او سیاسی است.

منابع نزدیک به محاکمه به سی ان ان گفتند که دادگاه زابوتیری در نایپیداو، پایتخت، ابتدا سوچی را پس از مجرم شناخته شدن به تحریک به دو سال زندان و دو سال پس از مجرم شناخته شدن به دلیل نقض بند 25 قانون مدیریت بلایا، محکوم کرد. بعداً توسط ارتش به نصف کاهش یافت.

ارتش همچنین حکم چهار سال زندان وین ماینت، رئیس جمهور مخلوع میانمار را به نصف کاهش داد.

مشخص نیست که آنها حکم خود را کجا اجرا خواهند کرد.

حکومت نظامی میانمار به دنبال محدود کردن اطلاعات در مورد محاکمات است که برای عموم بسته شده است. در ماه اکتبر، حکمی برای تیم حقوقی او صادر شد که مانع از صحبت آنها با رسانه ها شد.
دولت نظامی میانمار اتهامات فساد جدیدی را علیه سوچی - تلویزیون دولتی این کشور - تشکیل داد

مینگ یو هاه، معاون مدیر منطقه‌ای سازمان عفو ​​بین‌الملل در امور کمپین‌ها، در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم مضحک و فاسد بخشی از الگوی ویرانگر مجازات‌های خودسرانه است».

هاا گفت: «احکام سختی که برای آنگ سان سوچی در مورد این اتهامات ساختگی صادر شد، آخرین نمونه از عزم ارتش برای از بین بردن همه مخالفان و خفه کردن آزادی ها در میانمار است.

بسیاری از بازداشت‌شدگان بدون مشخصات آنگ سان سوچی هستند که در حال حاضر با چشم‌انداز وحشتناک سال‌ها پشت میله‌های زندان، صرفاً به دلیل استفاده مسالمت‌آمیز از حقوق بشر خود روبرو هستند. آنها را نباید فراموش کرد و به سرنوشت خود واگذار کرد.»

به گفته گروه حمایت از انجمن کمک به زندانیان سیاسی، از زمان کودتا بیش از 1300 نفر توسط نیروهای امنیتی میانمار کشته و بیش از 10000 نفر دستگیر شده اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری خشونت ها در سراسر میانمار شده است زیرا نیروهای نظامی حکومت نظامی با تشدید خصومت ها با شبه نظامیان غیرنظامی، ده ها هزار نفر را آواره کرده اند. از زمان کودتا، اعتراضات سراسری علیه حکومت نظامی با سرکوب وحشیانه مواجه شده و رسانه های مستقل و مخالفان سرکوب شده اند.

با تشدید خشونت، آواره شدن ده ها هزار نفر و ایجاد یک بحران انسانی در میانه یک بیماری همه گیر مداوم، وضعیت امروز میانمار به شدت نگران کننده است. هاه از عفو عمومی گفت.

این حکم یک روز پس از سرکوب تظاهرات اعتراضی در بزرگترین شهر یانگون کشور توسط نیروهای امنیتی در روز یکشنبه صادر شد که محکومیت سازمان ملل و ایالات متحده را برانگیخت.

خبرگزاری میانمار ناو روز یکشنبه به نقل از معترضان و شاهدان عینی گزارش داد که دست کم پنج نفر بر اثر برخورد یک خودرو به معترضان ضد حکومت نظامی کشته شدند. یکی از خبرنگاران که شاهد این حادثه بود به سی ان ان گفت که این یک خودروی نظامی بود که به تظاهرکنندگان حمله کرد.

بر اساس بیانیه ارتش میانمار، 11 معترض نیز در محل حادثه دستگیر شدند که دو مرد و یک زن مجروح شدند. با این حال، این بیانیه کشته های گزارش شده یا حمله احتمالی به وسیله نقلیه را تایید نکرده است.

سازمان ملل در میانمار این حادثه را محکوم کرد و با محکوم کردن “حمله گزارش شده به تعدادی از غیرنظامیان غیرمسلح در شهر کییمیندینگ، یانگون، که در آن یک خودرو متعلق به نیروهای امنیتی به معترضان برخورد کرد و سپس با گلوله واقعی به آنها شلیک شد که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی شد. مردم.”

سفارت ایالات متحده گفت که “از گزارش ها مبنی بر تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت معترضان مسالمت آمیز، زیر گرفتن و کشته شدن آنها وحشت زده شده است.”