آژانس امنیت ملی پاکستان این هفته از کابل بازدید می کند: گزارش

اسلام آباد: معید یوفوف، مشاور امنیت ملی پاکستان (NSA) در یک سفر دو روزه برای گفتگو در مورد مسائل دوجانبه و تمرکز بر تلاش های اسلام آباد برای جلوگیری از بحران انسانی در جنگ، رهبری یک هیئت بلندپایه بین وزارتی را روز سه شنبه به کابل خواهد رفت. یک گزارش رسانه ای به نقل از مقامات اعلام کرد – ملتی درهم شکسته.
یوسف در حال هدایت هسته هماهنگی بین‌وزارتی افغانستان (AICC) است تا کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی پاکستان را به افغانستان به گونه‌ای هدایت کند که به مقامات موقت افغانستان در مبارزه با چالش‌های کلیدی خود و در عین حال پایبندی به الزامات سازمان ملل و تحریم‌های بین‌المللی کمک کند. گزارش خبری داون اواخر یکشنبه گفت.
مقام های آگاه هدف از این سفر را بررسی “نیازهای بشردوستانه، اقتصادی و انکشافی” افغانستان عنوان کردند.
در گزارش خبری داون آمده است که “بخش های اصلی همکاری پاکستان با افغانستان شامل صحت، آموزش عالی، ارائه کمک های بشردوستانه، و افزایش تماس های تجاری/تجاری است”.
در همین حال، دولت به رهبری طالبان در کابل هنوز این سفر را تایید نکرده است که در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین دو کشور بر سر خط دیورند، مرز واقعی بین افغانستان و پاکستان در حال افزایش است.
پاکستان معتقد است که حصارکشی مرز بین‌المللی به طول 2670 کیلومتر برای امنیت مرزی و منافع ملی کشور بسیار مهم است زیرا به مهار دروازه تروریست‌هایی که از افغانستان وارد کشور می‌شوند و حملاتی را در کشور انجام می‌دهند، کمک می‌کند.
از سوی دیگر، رهبری طالبان با موضع خود در مورد خط دیورند بسیار روشن بوده است. این کشور هرگز با وجود خط دیورند موافقت نکرده است زیرا آنها ادعا می کنند که این مرز خاک افغانستان را اشغال می کند.