آیا الکترونیک آرتز بعدی است که در دیوانگی معاملات بازی خریداری می شود؟

گیمرها (و سرمایه گذاران) اکنون روی این شرط بندی می کنند که کدام شرکت ممکن است بعدی باشد. به نظر می رسد وال استریت فکر می کند که Electronic Arts، که فرنچایز فوق العاده محبوب Madden NFL بازی های ویدیویی فوتبال را می سازد، محتمل ترین هدف می تواند باشد.
سهام از هنرهای الکترونیک (او) روز سه شنبه 3 درصد افزایش یافت. این شرکت وقتی از CNN Business پرسیده شد که آیا می‌تواند فروش را در نظر بگیرد یا به دنبال خرید خودش است، هیچ نظری برای CNN Business نداشت.
الکترونیک آرتز در سال گذشته چندین خرید انجام داده است، از جمله خرید 1.4 میلیارد دلاری Playdemic، سازنده یک بازی محبوب گلف موبایل که متعلق به WarnerMedia بود. AT&T (تی)– متعلق به شرکت مادر CNN.

اما مگر اینکه EA حرکتی انجام ندهد، به طور فزاینده ای شبیه مرد عجیب و غریب در بازی به نظر می رسد.

در زینگا (ZNGA) معامله خواهد داد Take-Two Interactive (TTWO) حضور بیشتر در بازی های موبایل سهام Take-Two روز سه شنبه 1 درصد افزایش یافت.
و اکتیویژن بلیزارد (ATVI) اکنون به لطف مایکروسافت (MSFT)، یکی از عمیق ترین جیب ها در جهان برای کمک به توسعه بازی های جدید (و به طور بالقوه جبران هزینه های هرگونه اقدام قانونی بیشتر مرتبط با اتهامات آزار و اذیت جنسی و تبعیض.)
به مارک زاکربرگ نگویید: سرمایه گذاران قبلاً متاورز را کشف کرده اند
از آنجایی که افراد بیشتری به دنبال بازی بر روی تلفن های خود (علاوه بر کنسول یا رایانه شخصی) هستند، شرکت ها lمنke Electronic Arts، و همچنین سازنده بازی‌های فرانسوی کوچکتر Ubisoft، ممکن است نیاز به تلاش بیشتری برای تقویت حضور خود در آن بازار داشته باشند. یوبی سافت (UBSFF) سهام سه‌شنبه ۸ درصد افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که این نیز یک چشم‌انداز خرید است.
اکتیویژن بلیزارد قبلاً در سال 2016 با خرید نزدیک به 6 میلیارد دلاری کینگ دیجیتال سازنده Candy Crush، گام بزرگی در عرصه موبایل برداشت.
جذابیت بازی، یک تجارت پرسود برای اپل به لطف هزینه‌هایی که از بازی‌های خریداری شده از طریق App Store و همچنین سرویس Arcade دریافت می‌کند، در دیگر غول‌های فناوری از بین نرفته است. فیس بوک (FB) صاحب متا، گوگل (GOOGL) و YouTube Alphabet والد، آمازون (AMZN) و نتفلیکس (NFLX) همه انگشتان پای خود را در استخر بازی فرو کرده اند.

شرکت های بازی سازی همچنین به دنبال ایجاد حضور در دنیای مجازی به اصطلاح متاورس هستند که بین کاربران جوان محبوب تر شده است.

ساتیا نادلا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مایکروسافت در بیانیه ای درباره قرارداد اکتیویژن بلیزارد گفت: «بازی پویاترین و هیجان انگیزترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم های امروزی است و نقش کلیدی در توسعه پلتفرم های متاورس ایفا خواهد کرد.

او افزود: «ما عمیقاً روی محتوای کلاس جهانی، جامعه و فضای ابری سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا دوره جدیدی از بازی را آغاز کنیم که بازیکنان و سازندگان را در اولویت قرار می‌دهد و بازی را ایمن، فراگیر و در دسترس همگان می‌سازد».

به نظر می رسد که مایکروسافت ممکن است روی پلتفرم بازی Roblox که سال گذشته عمومی شد و به یک پدیده متاورز تبدیل شد، توجه داشته باشد. ارزش بازار Roblox اکنون 46 میلیارد دلار است که بیشتر از EA و Take-Two است. سهام Roblox روز سه شنبه 2 درصد افزایش یافت.

تمایل مایکروسافت برای تقویت متاورس خود، پیامدهای مربوط به شرکت‌های مستقل از جمله الکترونیک آرتز و Take-Two، یا حتی شرکت‌هایی مانند Roblox را زیر سوال می‌برد و اینکه آیا آنها از نظر فنی و مالی ضعیف هستند، اگر در واقع متاورس مرز بعدی باشد. درو کرام، تحلیلگر استیفل در گزارشی سه شنبه گفت: سرگرمی های تعاملی.

قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن ممکن است فشار بیشتری را بر شرکت ژاپنی سونی – سازنده کنسول پلی استیشن و مجری پلی استیشن استودیو، بخش توسعه بازی های ویدیویی آن – برای تقویت بازی های بازی خود وارد کند.

در حالی که سونی تعدادی بازی پرفروش و منحصر به فرد پلی استیشن را توسعه می دهد، این شرکت در راه اندازی یک رقیب واقعی برای Xbox Game Pass از مایکروسافت عقب مانده است. خدمات اشتراک ابری

سهام سونی روز سه شنبه 7 درصد سقوط کرد. وقتی از این شرکت در مورد واکنشش به خرید مایکروسافت پرسیده شد، فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبود.
اما سهام رقیب ژاپنی نینتندو (NTDOF)که باعث می شود کنسول محبوب سوییچ حدود 2 درصد رشد داشته باشد.