اتریش: اتریش قرنطینه ملی را برای مبارزه با عفونت‌های فزاینده آغاز کرد

وین: اتریش از اوایل روز دوشنبه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور قرنطینه شد، گامی که توسط سایر دولت‌های اروپایی که با شیوع‌های ملی که سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را تحت فشار قرار می‌دهند، به دقت زیر نظر دارند.
انتظار می‌رود این اقدامات حداکثر 20 روز طول بکشد، اما پس از 10 روز مورد ارزیابی مجدد قرار خواهند گرفت. آنها از مردم می‌خواهند جدا از دلایل اساسی مانند تهیه مواد غذایی، رفتن به پزشک و ورزش در خانه بمانند. رستوران ها و بیشتر مغازه ها باید بسته شوند و رویدادهای بزرگتر لغو خواهند شد. مدارس و مراکز مراقبت روزانه می توانند باز بمانند، اما والدین تشویق می شوند که فرزندان خود را در خانه نگه دارند.
اتریش امیدوار است که این اقدامات را در 13 دسامبر لغو کند، اما ممکن است قرنطینه بیشتر برای افراد واکسینه نشده را حفظ کند.
اقدامات جدید قرنطینه یک روز پس از آن آغاز شد که بسیاری از اتریشی‌ها با عجله از آخرین روز بیرون رفتن در قهوه خانه‌ها و بازارهای کریسمس در سراسر کشور لذت بردند.
بازارهای کریسمس در مرکز وین یکشنبه مملو از مردمی بود که مشتاق خرید هدایا و لذت بردن از آخرین دور نوشیدنی و غذای گرم بودند. در بازار کریسمس Freyung در وین، الکساندرا لیسوویچ و خواهرش آنا در میان پایه‌های چوبی و زیر چراغ‌های درخشان تعطیلات، شراب داغ می‌نوشیدند و مشت می‌کردند.
الکساندرا لیسویچ گفت: “این آخرین فرصت برای احساس زمان و حالات کریسمس است.”
خواهران گفتند که از بسیاری از افراد احساس خوشبختی می کنند، زیرا مشاغل آنها تحت تأثیر قرنطینه قرار نمی گیرد. اما آنها خوشبین نیستند که همه چیز به همان سرعتی که مقامات امیدوار هستند بازگشایی شود.
آنا لیسوویچ گفت: «اگر در عرض 20 روز آنها بگویند، “خوب، برای افراد واکسینه شده، شما آزادید که بروید” عجیب خواهد بود. “این تنها دلیلی است که ما حتی به قرنطینه نیاز داریم.”
صدراعظم الکساندر شالنبرگ نیز روز جمعه اعلام کرد که اتریش نیز از اول فوریه یک دستور واکسن را معرفی خواهد کرد. جزئیات نحوه عملکرد این دستور هنوز مشخص نیست.
شالنبرگ روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه کوریر گفت: «تأسف‌آور» است که دولت اتریش مجبور شد برای اطمینان از اینکه افراد کافی واکسینه می‌شوند، به دستوری متوسل شود. کمتر از 66 درصد از جمعیت 8.9 میلیون نفری اتریش به طور کامل واکسینه شده اند که یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپای غربی است.
روز شنبه، اتریش 15297 عفونت جدید را پس از یک هفته که در آن موارد روزانه به 10000 نفر رسید، گزارش کرد. بیمارستان‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که در مناطق سخت‌گیرانه سالزبورگ و اتریش علیا هستند، با افزایش تعداد بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، غرق شده‌اند.
شالنبرگ گفت که او و سایر مقامات در تابستان امسال امیدوار بودند که قرنطینه جدید ضروری نباشد و این تصمیم سختی است که بر افراد واکسینه شده تأثیر بگذارد.
او گفت: «باور کنید، تحمل مجدد آزادی مردم برای من نیز دشوار است».
اقدامات جدید، به ویژه دستور واکسن، با مخالفت شدید برخی اتریشی ها و شکاکان واکسن مواجه شده است. به گفته پلیس، تظاهرات روز شنبه در پایتخت وین 40000 نفر از جمله اعضای احزاب و گروه های راست افراطی را به خود جلب کرد.
کارل نهمر، وزیر کشور روز یکشنبه گفت که صحنه اعتراضات ضد ویروس کرونا در کشور در حال رادیکال شدن است.
به گزارش آژانس مطبوعاتی اتریش، نهمر گفت که «گروه بسیار متنوعی از مردم» در تظاهرات ضد واکسیناسیون شرکت کردند و افزود که شامل شهروندان نگران و همچنین افراط‌گرایان راست‌گرا و نئونازی‌ها می‌شد.
قرنطینه شدیدترین اقدامی است که مقامات اتریشی برای مقابله با چهارمین موج آلودگی و مرگ و میر ارائه کرده اند. در اوایل این ماه، دولت ابتدا سعی کرد افراد واکسینه نشده را تحت فشار قرار دهد تا جرقه بزنند و آنها را از ورود به رستوران ها، هتل ها و رویدادهای بزرگ منع کرد. سپس مقامات اقدامات قرنطینه ای را فقط برای افراد واکسینه نشده اعمال کردند.
به گزارش APA، نهمر یکشنبه گفت که پلیس تنها در یک هفته 150000 بررسی انجام داد تا ببیند آیا افرادی که خارج از خانه‌هایشان هستند از قوانین جدید پیروی می‌کنند یا خیر.
در بازار کریسمس یکشنبه در میدان نمادین Rathausplatz وین، رنه شلوسر و سیلویا ویدناور شراب داغ از لیوان‌های قرمز قلبی شکل می‌نوشیدند. آنها برای یک روز از خانه خود در منطقه Waldviertel اتریش آمده بودند تا قبل از تعطیل شدن همه چیز، نگاهی اجمالی به بازارها داشته باشند.
ویدناور در مورد قرنطینه گفت: “شما باید آن را بپذیرید.” “ هیچ گزینه دیگری وجود ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که امیدوار باشید این روزهایی که همه چیز بسته است واقعاً تأثیر خود را بگذارد.»