اتریش قرنطینه کامل را مجدداً اعمال می کند و واکسیناسیون را اجباری می کند

وین: دولت اتریش روز جمعه اعلام کرد که اتریش اولین کشور در اروپای غربی خواهد بود که در پاییز امسال قرنطینه کامل ویروس کرونا را برای مقابله با موج جدیدی از عفونت‌ها مجدداً اعمال می‌کند و باید از فوریه کل جمعیت این کشور واکسینه شوند.
تقریباً دو سوم جمعیت اتریش به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه شده اند که یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپای غربی است. موارد ابتلا به آن در میان بالاترین موارد در این قاره قرار دارد، با بروز هفت روزه 991 نفر در هر 100000 نفر.
اتریش روز دوشنبه برای همه کسانی که واکسینه نشده بودند قرنطینه وضع کرد اما از آن زمان تاکنون موارد عفونت همچنان رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است.
دو استان زالتزبورگ و اتریش علیا که بدترین آسیب را دیده‌اند، روز پنجشنبه گفتند که قرنطینه‌های خود را اعمال می‌کنند و فشار بر دولت برای انجام همین کار در سطح ملی افزایش می‌یابد.
الکساندر شالنبرگ صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما موفق نشدیم افراد کافی را برای واکسینه شدن قانع کنیم.
این دردناک است که چنین اقداماتی هنوز باید انجام شود.»
با فرارسیدن هوای سرد در سرتاسر اروپا با نزدیک شدن به فصل زمستان، دولت‌ها مجبور شده‌اند اعمال مجدد قرنطینه‌های غیرمحبوب را در نظر بگیرند. هلند قرنطینه نسبی را مجدداً اعمال کرده است و بارها و رستوران‌ها در ساعت 8 شب بسته می‌شوند.
این موضوع همچنین شکاف بین محافظه کاران شالنبرگ و شریک ائتلافی آنها، جناح چپ سبزها را عمیق تر کرده است. شالنبرگ تنها چند روز پیش گفت که نمی‌خواهد محدودیت‌های اضافی برای افراد واکسینه نشده اعمال کند، حتی در شرایطی که وزیر بهداشت ولفگانگ موکشتاین خواستار منع آمد و شد شبانه شد.