اتریش کووید: دستور واکسن در سراسر کشور اعلام شد، قرنطینه مجددا اعمال شد

شالنبرگ گفت که دولت او به دنبال اعمال الزامات ملی واکسن از 1 فوریه خواهد بود. فقط کمتر از 66 درصد از کل جمعیت اتریش به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اند، که یکی از پایین ترین نرخ ها در اتحادیه اروپا است، جایی که موارد در حال افزایش است.

شالنبرگ در یک کنفرانس خبری در وین به خبرنگاران گفت: قرنطینه ملی – اولین بار در اروپا در پاییز امسال – از دوشنبه آغاز می شود و حداقل به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و ممکن است برای 10 روز دیگر نیز تمدید شود.

شالنبرگ گفت: “ما موج پنجم نمی خواهیم. موج ششم و هفتم نمی خواهیم. ما نمی خواهیم تابستان آینده این بحث را داشته باشیم.”

بر اساس این اقدامات، که از 15 نوامبر اجرایی شد، به افراد واکسینه نشده دستور داده شد که به جز چند دلیل محدود، در خانه بمانند، با قوانینی که توسط مأموران پلیس انجام می شود که افراد خارج از خانه را بررسی می کنند.

در حال حاضر واکسیناسیون برای همه افراد بالای 12 سال در اتریش توصیه می شود. روز دوشنبه، یک طرح آزمایشی برای واکسینه کردن کودکان 5 تا 11 ساله در وین، پایتخت ملی آغاز شد.

اتریش برای افراد 12 ساله و بالاتر واکسینه نشده قرنطینه اعمال می کند

صدراعظم اتریش در پاسخ به سوال CNN که از چه سنی واکسیناسیون اجباری اعمال می شود، گفت: “جزئیات هنوز در راه است، از چه سنی و چه زمانی به طور کامل واکسینه شده اید.”

وزیر بهداشت اتریش ولفگانگ موکشتاین روز جمعه گفت که مدارس و مهدکودک ها در طول قرنطینه ملی آتی باز خواهند ماند.

اما شالنبرگ گفت این امکان برای والدین وجود دارد که در صورت تمایل فرزندان خود را از مدرسه خارج کنند. او گفت: «این همیشه برای هر خانواده یک چالش است. در طول اولین قرنطینه اتریش، مدارس و مهدکودک ها تعطیل شدند.

Mückstein همچنین بر پوشیدن ماسک های FFP2 در تمام فضاهای بسته تاکید کرد و گفت که کارمندان می توانند در صورت امکان از خانه درخواست کنند.

موکشتاین گفت که پس از برداشته شدن قرنطینه ملی، اقدامات قرنطینه برای اتریشی‌های واکسینه نشده باقی می‌ماند و افزود که برای جلوگیری از “موج پنجم” هر کاری باید انجام شود.

شالنبرگ هنگام سخنرانی روز جمعه در کنفرانس خبری سخنان تندی برای فعالان ضد واکسیناسیون داشت و گفت که آنها غیرمسئولانه عمل کرده اند.

ما نیروهای سیاسی زیادی در این کشور داریم که با این موضوع مبارزه می کنند [vaccination] شدید، انبوه و علنی. این غیر مسئولانه است. این در واقع یک حمله به سیستم مراقبت های بهداشتی ما است.”

“و با تحریک این مخالفان رادیکال واکسیناسیون، با اخبار جعلی ساختگی، متأسفانه بسیاری از ما واکسینه نشده‌ایم. پیامد آن شلوغی واحدهای مراقبت‌های ویژه و رنج عظیم انسانی است.”

پس از اجرایی شدن آن در ماه فوریه، دستور واکسیناسیون کووید-19 اتریش، سخت‌گیرانه‌ترین اقدام برای کنترل ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون خواهد بود که تاکنون در اروپا دیده شده است.

در ایتالیا، همه کارگران ملزم به داشتن “گذرنامه سبز” هستند – گواهی سلامتی که نشان دهنده اثبات واکسیناسیون کامل، بهبودی اخیر از عفونت یا منفی بودن آزمایش در 48 ساعت گذشته باشد – یا خطر جریمه و تعلیق بدون دستمزد وجود دارد. . مردم همچنین برای ورود به اماکن عمومی مانند تئاتر و سینما باید «گذرنامه سبز» خود را نشان دهند.

با این حال، فقط کارکنان مراقبت های بهداشتی ملزم به واکسینه شدن هستند.

دولت ایتالیا راهبرد «گذر سبز» را با افزایش نرخ واکسیناسیون اعتبار می دهد.

موارد ابتلا به کووید در آلمان با هشدار مرکل در مورد

آلمان همسایه نیز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد محدودیت های هدفمند کووید-19 را برای افراد واکسینه نشده به منظور مقابله با سطوح بی سابقه عفونت در بحبوحه موج چهارم این همه گیری اعمال کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم مستعفی آلمان، پس از دیدار با رهبران 16 ایالت فدرال آلمان در مورد اقدامات سختگیرانه تر کووید-19، در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه، وضعیت کووید-19 کشور را “دراماتیک” و “بسیار نگران کننده” توصیف کرد.

مرکل هشدار داد که تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه خیلی سریع پر می‌شوند و «زمان مناسبی برای اقدام است».

ینس اسپان، سرپرست وزارت بهداشت، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین، آلمان را در وضعیت اضطراری ملی توصیف کرد و افزود: ما این موج را تنها با واکسیناسیون نمی شکنیم.

اسپان در پاسخ به سوالی درباره احتمال قرنطینه برای همه، به خبرنگاران گفت: “ما در شرایطی هستیم که نمی توانیم چیزی را رد کنیم.”

لوتار ویلر، رئیس مرکز کنترل بیماری و بیماری آلمان، مؤسسه رابرت کخ (RKI) به خبرنگاران گفت که این کشور هرگز به اندازه کنونی نرخ بالای عفونت را در کل همه‌گیری مشاهده نکرده است.

آلمان برای دوازدهمین روز متوالی رکورد جدید ابتلا به کووید-19 را گزارش کرده است. RKI روز جمعه 52970 مورد جدید را در 24 ساعت گذشته گزارش کرد. بر اساس داده های RKI، بیش از 98000 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان جان خود را از دست داده اند.

ویلر گفت که میزان مرگ و میر روزانه در این کشور بین 200 تا 300 است. او گفت، با این حال، با توجه به رکورد سطح آلودگی در 12 روز گذشته در آلمان، “احتمال دارد میزان مرگ و میر در روزهای آینده افزایش یابد.”

فرانسه نیز افزایش نرخ ابتلا به کووید-19 را تجربه می کند، اما امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته است که با توجه به استراتژی کووید-19 این کشور، قرنطینه افراد واکسینه نشده «ضروری نیست».

مکرون در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی La Voix du Nord که اواخر پنجشنبه منتشر شد، گفت: کشورهایی که افراد واکسینه نشده را قفل می کنند، کشورهایی هستند که «گذرنامه سلامت» را ندارند.

«گذرنامه سلامت» فرانسه وضعیت واکسیناسیون حامل یا اثبات منفی بودن آزمایش کووید را تأیید می‌کند و از زمان معرفی آن در ژوئیه، دسترسی به طیف گسترده‌ای از موسسات در فرانسه را کنترل می‌کند.

ایرلند که یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون در اروپا را دارد و 89.1 درصد از افراد بالای 12 سال واکسینه شده‌اند، از روز پنجشنبه در کافه‌ها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه منع رفت و آمد در نیمه‌شب اعمال کرد زیرا این کشور با موج جدیدی از عفونت‌های کووید-19 مواجه است.

جوزف آتامان از CNN در این گزارش مشارکت داشت.