احمد چالیک: مدافع سابق تیم ملی ترکیه در سن 27 سالگی درگذشت

ما از دست دادن بازیکن فوتبالمان احمد چالیک که از اولین روزی که به قونیاسپور ما آمد عشق و علاقه هواداران و شهرمان را به دست آورده عمیقاً متأسفیم. ما به همه ما به ویژه به خانواده فوتبالمان تسلیت می‌گوییم. بازیکن احمد چالیک، باشگاه گفت در توییتر.
بیانیه فدراسیون فوتبال ترکیه گفت که کالک در یک “سانحه رانندگی” جان باخت.

در این بیانیه آمده است: «با اندوه عمیق مطلع شدیم که احمد چالیک بازیکن فوتبال کونیاسپور ایتفاک هلدینگ که در تیم ملی کشورمان نیز بازی می کرد، بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.

خداوند آن مرحوم را رحمت کند؛ این ضایعه را به خانواده، بستگان، باشگاه کونیاسپور ایتفاک و جامعه فوتبال ترکیه تسلیت عرض می کنیم.

چالیک که عمدتاً به عنوان یک مدافع میانی بازی می کرد، کار خود را در Gençlerbirliği Ankara آغاز کرد، قبل از یک دوره سه ساله در غول ترکیه گالاتاسرای، که طی آن این باشگاه دو بار قهرمان لیگ ترکیه و جام ترکیه شد.

یاسین بامو (چپ) از آیتمیز آلانیا اسپور در بازی مقابل کالیک (راست) در 5 فوریه 2020.

در سال 2020، او به قونیاسپور نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان یک استارت ثابت تبدیل شد و بیش از 50 بار برای این باشگاه ظاهر شد.

پس از پیشرفت در میان تیم‌های جوانان ترکیه، کالک بین سال‌های 2015 تا 2017 هشت بازی ملی برای این کشور انجام داد و یک گل در بازی دوستانه مقابل مولداوی به ثمر رساند.

او بخشی از تیم ترکیه برای یورو 2016 بود، اما در این مسابقات حضور نداشت.

برای اخبار، ویژگی‌ها و ویدیوهای بیشتر به CNN.com/sport مراجعه کنید

کالیک در آخرین بازی کونیاسپور در روز یکشنبه 9 ژانویه 90 دقیقه کامل بازی کرد و این باشگاه در خانه با نتیجه 1-0 مقابل سیواسپور شکست خورد.

گالاتاساری در توییتر به کالیک ادای احترام کرد. گفتن: “با اندوه عمیق از درگذشت احمد چالیک فوتبالیست سابق کشورمان مطلع شدیم. خداوند آن مرحوم را رحمت و به خانواده داغدار وی، عزیزان وی و جامعه ورزش ترکیه تسلیت عرض می نماییم.”