اخبار سفر: ترکمنستان می خواهد دروازه های جهنم را ببندد

یادداشت سردبیر – برای باز کردن قفل جهان، خبرنامه هفتگی CNN Travel ثبت نام کنید. اخبار مربوط به مقصدهایی که باز و بسته می شوند، الهام بخش برای ماجراجویی های آینده، به علاوه آخرین اخبار در زمینه حمل و نقل هوایی، غذا و نوشیدنی، محل اقامت و سایر پیشرفت های سفر را دریافت کنید.

(سی ان ان) – این هفته در سفر، ایالات متحده کانادا را یک مقصد پرخطر اعلام کرد، قدرتمندترین پاسپورت های جهان برای سال 2022 فاش شد و رئیس جمهور ترکمنستان خواستار بسته شدن “دروازه های جهنم” این کشور شد.

کانادا ریسک “بسیار بالا” را در نظر گرفت

بگو اینطور نیست! پس از تعداد بسیار کم کووید در سراسر همه گیری، دومین کشور بزرگ جهان از نظر کل مساحت اخیراً شاهد افزایش بسیار شدید موارد ابتلا بوده است.

جزیره روح در پارک ملی جاسپر کانادا.

جزیره روح در پارک ملی جاسپر کانادا.

جف پنر / Adobe Stock

حسادت پاسپورت

مسافران هرگز آن را به این خوبی نداشته اند.

نه جدی گذشته از محدودیت های همه گیر، دارندگان گذرنامه در سراسر جهان به طور متوسط ​​از ورود بدون ویزا به 107 کشور برخوردار هستند – تقریباً دو برابر بیشتر از سال 2006.

مشکل اینجاست که چیزی به نام پاسپورت متوسط ​​وجود ندارد. یک گزارش جدید می گوید که دو کشور آسیایی عنوان قدرتمندترین پاسپورت های جهان در سال 2022 را به خود اختصاص داده اند و شکاف بین کشورهای دارای بالاترین رتبه و کشورهای پایین تر از این هرگز نبوده است.
سپس آن پاسپورت‌های VIP فوق‌العاده وجود دارد – دیپلماتیک، تحقیقاتی، حتی ریاست‌جمهوری – با حقوقی که بقیه ما فقط می‌توانیم در مورد آنها رویا داشته باشیم. در اینجا توضیح دهنده ما در مورد گذرنامه هایی است که همه درها را باز می کنند.

کوتاه ترین پرواز جهان

در جزایر اورکنی اسکاتلند، یک پرواز برنامه‌ریزی منظم وجود دارد که زمان کمتری نسبت به درآوردن کمربند و کفش‌هایتان برای سینی امنیتی فرودگاه دارد.

پرواز LM711 Loganair، بین جزایر Westray و Papa Westray، یک مسیر 1.7 مایلی را طی می کند و در یک روز خوب فقط 53 ثانیه طول می کشد. در اینجا وضعیت آن در کوتاه ترین پرواز مسافری جهان است.
و اگر علاقه مند به صرفه جویی در دنیای هوانوردی هستید، داستان ما را بررسی کنید که چرا هواپیماهای تجاری ممکن است به زودی تنها با یک خلبان پرواز کنند.

2021: سال مسافر سرکش هواپیمایی

حمله به اعضای خدمه مسمومیت عمومی توهین کلامی بر اساس داده های اداره هوانوردی فدرال، سال 2021 بدترین سال ثبت شده برای رفتار سرکش مسافران در هواپیماهای آمریکایی بود.

و امسال خیلی بهتر به نظر نمی رسد — در حال حاضر American Airlines می گوید مردی پس از آسیب رساندن به هواپیما در طول فرآیند سوار شدن دستگیر شده است.

“دروازه های جهنم” ممکن است به زودی بسته شود

دهانه گازی دروازه ترکمنستان در سرتاسر جهان به عنوان نزدیک ترین نقطه روی زمین به پورتال صادقانه به خیر به دنیای اموات شناخته می شود.

این دهانه در اوایل دهه 1970 تشکیل شد، زمانی که زمین در طی یک اکتشاف حفاری گاز شوروی فروریخت و از آن زمان تاکنون گاز طبیعی در حال سوختن است.

در دنیای جاذبه‌های توریستی بین‌المللی، اگر دهانه دروازه دروازا جهنم باشد، تپه طاق مرمر لندن که بسیار مورد تمسخر قرار گرفته، نوعی برزخ است. این تپه 8 میلیون دلاری در 9 ژانویه، تنها شش ماه پس از افتتاح بسته شد.

نامه های گرانبهای خانوادگی به خانه می رسد

مجموعه نامه های بی بدیل یک خانواده از دهه 1940 تا 1970 به طور تصادفی در پرواز خطوط هوایی جنوب غربی به شیکاگو رها شد. بر خلاف همه شانس ها، آنها دوباره با صاحب خود متحد شدند.

در صورتیکه آن را از دست دادید

اتحاد جماهیر شوروی یکی از باورنکردنی ترین ماشین های پرنده جهان را ساخت.

این پادکست توکیو “Anthony Bourdain: Parts Unknown” ممکن است به شما کمک کند حال و هوای خود را پیدا کنید.

آیا چیزی انحنادارتر از سیب زمینی فروتن وجود دارد؟