اخبار ویزای H1B: مصاحبه در دفاتر کنسولی ایالات متحده برای H-1B و سایر ویزاهای کاری لغو شد | اخبار جهان

بمبئی: برای یک سال تمام، وزارت امور خارجه ایالات متحده (DOS) از شرایط مصاحبه حضوری در کنسولگری های محلی برای چندین دسته ویزای کار غیرمهاجرتی و وابستگان چنین دارندگان ویزا (همسر و فرزندان تحت تکفل) چشم پوشی می کند. این معافیت تا 31 دسامبر 2022 ادامه خواهد داشت.
در بیانیه رسمی آمده است: DOS تأثیر مثبت دارندگان ویزای کار موقت را بر اقتصاد ایالات متحده به رسمیت می شناسد و متعهد به تسهیل سفرهای غیر مهاجر و کاهش زمان انتظار ویزا است.
ما خوشحالیم که اعلام کنیم که افسران کنسولی اکنون به طور موقت تا 31 دسامبر 2022 مجاز هستند از مصاحبه حضوری برای برخی از ویزاهای کار غیر مهاجرتی انفرادی مبتنی بر دادخواست و مشتقات واجد شرایط آنها در دسته های زیر چشم پوشی کنند: افراد در مشاغل تخصصی ( ویزای H-1B)، بازدیدکنندگان کارآموز یا آموزش ویژه (ویزای H-3)، انتقال‌دهندگان درون شرکتی (ویزاهای L)، افراد با توانایی یا دستاوردهای فوق‌العاده (ویزاهای O)، ورزشکاران، هنرمندان و سرگرمی‌ها (ویزای P)، و شرکت‌کنندگان در این بیانیه می افزاید: برنامه های تبادل فرهنگی بین المللی (ویزاهای Q).

افسران کنسولی همچنین این اختیار را دارند که از فرآیند مصاحبه تا دسامبر سال آینده برای دانشجویان بین المللی (ویزاهای F و M) و همچنین کسانی که ویزای تبادل دانشجویی (ویزای J) دارند چشم پوشی کنند.
تا زمانی که این اطلاعیه در روز پنجشنبه اعلام شد، وکلای مهاجر به موکلان خود (به ویژه آنهایی که قصد سفر به هند را دارند) توصیه می کردند که اگر با ویزاهای کاری مانند H-1B، L-1 و غیره در ایالات متحده هستند و باید ویزای خود را مهر دریافت کنند. قبل از بازگشت – بهتر بود سفر نکنید. نه تنها دفاتر کنسولگری در هند در پردازش معوقه بودند، بلکه اولویت به دسته های خاصی مانند دانشجویان و متخصصان پزشکی داده شد. علاوه بر این، مواردی از لغو قرار ملاقات ویزا به مشکلات کسانی که می‌خواهند به ایالات متحده بازگردند افزوده است.
در حالی که ممنوعیت سفر در نوامبر برداشته شد، چندین خانواده هندی از ترس اینکه ماه ها در هند گیر کنند و نتوانند به موقع به کار خود بازگردند، در ایالات متحده ماندند.
یکی از دارندگان ویزای H-4 مستقر در شیکاگو که اکنون در فکر سفر به چاندیگار برای ملاقات با خانواده خود است، گفت: “بابانوئل زود آمده است.” او از زمان شیوع بیماری همه گیر به هند نرفته است و شرکت در مراسم خاکسپاری عمویش و همچنین عروسی یکی از بستگان نزدیکش را از دست داده است.
بیانیه صادر شده توسط DOS هشدار می دهد که “سفارتخانه ها و کنسولگری ها ممکن است همچنان نیاز به مصاحبه حضوری بر اساس مورد به مورد و بسته به شرایط محلی داشته باشند.”
در نهایت، مجوز لغو مصاحبه حضوری برای متقاضیان تمدید ویزا در همان کلاس ویزا ظرف 48 ماه پس از انقضای ویزای قبلی، به‌طور نامحدود تمدید شده است.