ادعاهای بیکاری در ایالات متحده بدون تغییر به 205000 رسید

تعداد آمریکایی‌هایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست کرده‌اند در هفته گذشته بدون تغییر باقی ماند و در سطح پایین تاریخی باقی ماند که نشان‌دهنده بهبود قوی بازار کار از رکود ویروس کرونا در سال گذشته است.
مطالبات بیکاری در 205000 باقی ماند. میانگین چهار هفته‌ای که فراز و نشیب‌های هفته به هفته را هموار می‌کند، به بیش از 206000 افزایش یافت. اعداد و ارقام نشان می دهد که گسترش نوع omicron بلافاصله موجی از اخراج ها را به وجود نیاورد.
در مجموع، 1.9 میلیون آمریکایی در هفته ای که به 11 دسامبر ختم شد، کمک های سنتی بیکاری جمع آوری کردند.
تعداد مطالبات هفتگی، که نشانه ای برای اخراج کارکنان است، در بیشتر سال به طور پیوسته کاهش یافته است. در زمانی که یافتن جایگزین بسیار دشوار است، کارفرمایان تمایلی به رها کردن کارگران ندارند. ایالات متحده نزدیک به رکورد 11 میلیون فرصت شغلی در ماه اکتبر داشت و 4.2 میلیون آمریکایی شغل خود را ترک کردند – فقط رکورد 4.4 میلیون در سپتامبر – زیرا فرصت های زیادی وجود دارد.
بازار کار پس از رکود کوتاه اما شدید ویروس کرونا در سال گذشته بازگشته است. زمانی که کووید شیوع پیدا کرد، دولت‌ها دستور قرنطینه را صادر کردند، مصرف‌کنندگان در خانه‌ها سرگردان شدند و بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شدند یا ساعات کاری را کاهش دادند. کارفرمایان بیش از 22 میلیون شغل را در مارس و آوریل 2020 کاهش دادند و نرخ بیکاری به 14.8 درصد رسید.
اما هزینه های هنگفت دولت – و در نهایت عرضه واکسن ها – باعث بازگشت اقتصاد شد. کارفرمایان از آوریل 2020 تاکنون 18.5 میلیون شغل اضافه کرده اند و همچنان 3.9 میلیون شغل در ایالات متحده نسبت به آنچه قبل از همه گیری وجود داشت کم است. نرخ بیکاری به 4.2 درصد کاهش یافته است، نزدیک به آنچه که اقتصاددانان اشتغال کامل می دانند.