ادعایی “قتل عام کوالا” صدها اتهام آزار و اذیت حیوانات را به دنبال دارد

بر اساس بیانیه تنظیم‌کننده حفاظت از ایالت ویکتوریا، ۲۱ کوالا مرده و ده‌ها زخمی دیگر در مزرعه چوب در کیپ بریج‌واتر، در حدود ۳۷۷ کیلومتری (۲۳۴ مایل) جنوب غربی پایتخت این ایالت، ملبورن، در فوریه ۲۰۲۰ پیدا شدند.

در بیانیه آمده است که مقامات 49 کوالای زخمی را که بسیاری از آنها از گرسنگی، کم آبی و شکستگی رنج می بردند، معدوم کردند.

در این بیانیه آمده است که یک مرد و یک شرکت خاکبرداری متهم به ایجاد “درد یا رنج غیرمنطقی برای ده ها کوالا” هستند. آنها همچنین متهم به نابود کردن کوالاها هستند که یک گونه حفاظت شده هستند.

آنها در مجموع با 126 اتهام، از جمله 18 اتهام تشدید ظلم به اتهام ایجاد جراحات مرگبار روبرو هستند. یک اتهام ظالمانه علیه یک شرکت پیمانکاری جداگانه به اتهام مزاحمت برای جمعیت کوالا مطرح شد. در این بیانیه نامی از متهمان ذکر نشده است.

حداکثر مجازات برای یک اتهام حیوان آزاری نزدیک به 78000 دلار برای یک تجارت و بیش از 32000 دلار یا 12 ماه زندان برای یک فرد است.

در بیانیه ای در آن زمان، گروه حفاظت از دوستان زمین استرالیا این حادثه را “قتل عام کوالا” خواند و افزود: “از این که چنین تخریب های بی رویه و مرگ و جراحات گسترده همچنان دامنگیر صنعت کشتزارهای جنوب غربی ویکتوریا است، نگران است.”

تهدید برای کوالاها

کوالاها یک گونه حفاظت شده در استرالیا هستند و بقای خود را با تعدادی تهدید روبرو می کنند.
جمعیت کوالای این کشور در جریان آتش‌سوزی‌های فاجعه‌بار سال 2019 که بیش از 12 میلیون هکتار (48000 کیلومتر مربع) از زمین‌ها را تنها در سراسر ایالت نیو ساوت ولز نابود کرد، متحمل تلفات شدید شدند.
کوالاها بر اثر کلامیدیا می میرند و تغییرات آب و هوایی آن را بدتر می کند

بر اساس گزارش صندوق جهانی حیات وحش، بیش از 60000 کوالا یا جان خود را از دست دادند، یا زیستگاه خود را از دست دادند یا در اثر شعله های آتش آسیب دیدند.

کارشناسان می گویند این گونه همچنین به دلیل تهدید کلامیدیا که باعث کوری و کیست های دردناک در دستگاه تناسلی کوالا می شود با انقراض موضعی مواجه است که ممکن است منجر به ناباروری یا مرگ شود.

بحران آب و هوایی کوالاها را بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری کرده است. طبق گفته دولت استرالیا، کلامیدیا در شرایط محیطی استرس زا، از جمله هوای گرم، خشکسالی و از دست دادن زیستگاه، سریعتر در میان جمعیت آنها گسترش می یابد.

در اواسط سال 2021، یک گزارش دولت استرالیا در مورد وضعیت حفاظت از کوالاها توصیه کرد که وضعیت این حیوان در کوئینزلند، نیو ساوت ولز و قلمرو پایتخت استرالیا، به دلیل کاهش سریع جمعیت در آن مناطق، به “در خطر انقراض” تغییر یابد.