ارتش پاکستان می گوید: «تحمل صفر» در برابر حوادثی مانند سیالکوت

مردم برای ابراز همدردی با مردم سری‌لانکا، چراغ‌های نفتی را در کنار گل‌های رز روشن می‌کنند، در پی قتل مدیر سریلانکایی یک کارخانه پوشاک پس از حمله به کارخانه در سیالکوت، در کراچی (رویترز)

اسلام آباد: مقامات ارشد ارتش پاکستان روز چهارشنبه «تحمل صفر» را در قبال حوادثی مانند لینچ وحشتناک یک شهروند سریلانکا به دست گروهی خشمگین در سیالکوت در هفته گذشته ابراز کردند و بر نیاز به ریشه کن کردن انواع تروریسم و ​​افراط گرایی از این کشور تأکید کردند.
در یک حادثه وحشتناک، یکی از مدیران ارشد یک کارخانه پوشاک در سریلانکایی به نام پریانتا کومارا دیوادانا، 49 ساله، توسط حامیان خشمگین یک حزب اسلامگرای تندرو که به این مرکز در استان پنجاب پاکستان به اتهام توهین به مقدسات حمله کردند، به قتل رسید و جسدش سوزانده شد.
این حادثه محکومیت گسترده رهبران سریلانکا و پاکستان را برانگیخته است.
مقامات پاکستانی بیش از 800 نفر را به اتهام تروریسم محاکمه کرده اند در حالی که 13 مظنون اصلی در میان 118 نفر دستگیر شده اند.
در بیانیه ارتش آمده است: «با توجه به حادثه شنیع لینچ در سیالکوت، انجمن صریحاً بر عدم تحمل چنین عناصری برای ریشه کن کردن افراط گرایی و تروریسم از کشور تاکید کرد.
روز چهارشنبه، ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش، ریاست کنفرانس فرماندهان سپاه 245 را که در مقر عمومی در راولپندی برگزار شد، برعهده داشت.
در بیانیه روابط مطبوعاتی بخش رسانه ای ارتش پاکستان آمده است: “شرکت کنندگان محیط امنیتی جهانی، منطقه ای و داخلی را بررسی کردند.”
جنرال باجوا با اشاره به بحران بشردوستانه در حال افزایش در افغانستان گفت که حمایت مستمر و کمک های بشردوستانه بین المللی به موقع نه تنها برای صلح و رفاه افغانستان بلکه برای ثبات منطقه به طور کلی ضروری است.
COAS با ابراز خرسندی از تدابیر امنیتی در امتداد مرزها، بر حفظ هوشیاری بالا برای محافظت در برابر هرگونه تهدید تاکید کرد و افزود که ارزیابی عینی دکترین و آموزش برای تکامل و رویارویی با چالش‌های نوظهور در میدان نبرد آینده فناوری محور ضروری است.
کنفرانس فرماندهان سپاه به منظور ارزیابی تهدیدات امنیتی داخلی و خارجی و بررسی آمادگی برای مقابله با آنها هر ماه برگزار می شود.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک