ارتودنسی یا کامپوزیت؟

همچنین می توانید برای ویزیت و مشاوره رایگان حضوری از طریق همین شماره اقدام نمایید. ویزیت آنلاین و رایگان توسط متخصصین این کلینیک در اختیار شما عزیزان خواهد بود. این کار معمولا با انجام درمان روی 10-8 دندان جلو امکان پذیر است. به همین دلیل پزشک در چنین شرایطی پیشنهاد می دهد که یک اصلاح سریع ارتودنسی برای دندان هایتان دریافت کنید و سپس با کامپوزیت، رنگ دندان هایتان را تغییر دهید.

دلیل ما برای این توصیه این است که کار با مواد کامپوزیت نیاز به مهارت دارد و برای زیبایی نهایی شکل دندانها نیاز به مهارت و هنر پزشک است. اما پیش از انجام آن، پزشک متخصص عوامل مختلفی را مدنظر قرار خواهد داد. با این حال، اگر در دوران بارداری در خصوص سلامت دهان و دندان خود ناراحت هستید، برای جلوگیری از عوارض بیشتر در اسرع وقت با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک متخصص با استفاده از مقداری رزین در محل مناسب، دندان های نامرتب شما را پوشش خواهد داد.

کشور سازنده کامپوزیت دندان تنها یک فاکتور از چند فاکتور مهم در انتخاب کامپوزیت است و هر کشور سازنده ای در عین اینکه می تواند کامپوزیت دندان کیفیت پایین تولید کند همچنین کامپوزیت با کیفیت بالا هم تولید نماید . لمینت دندان و تاج های سرامیکی (که معمولاً از پرسلن نیز ساخته می شوند) بسیار شبیه به هم هستند: هر دو در آزمایشگاه ساخته می شوند و دندانپزشک به راحتی آنها را در جای خود قرار می دهد و آنها را با چسب مناسب به دندان متصل می کند. با توجه به تمامی این توضیحات، مسئلهای که برای خیلی از افراد مطرح میشود آن است که ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت؟

اگر از آن گروه افرادی هستید که از دندانپزشکی می ترسند، باید بدانید که واقعا در این روش هیچ دردی به سراغ شما نخواهد آمد. بیشتر مراجعین به کلینیک دندانپزشکی در مورد درد پس از کامپوزیت ونیر نگران هستند. کسانی که عادت به دندان قروچه دارند، کامپوزیت دندان هایشان به راحتی آسیب می بیند. اگر بنا به دلایلی ونیرها دچار آسیب دیدگی شدند، می توان ونیر کامپوزیت را اصلاح و ترمیم نمود، اما ونیر پرسلن لازم است تا تعویضگردد. این فشار باعث می شود در حین حرکت مداوم و دندان قروچه کامپوزیت دندان آسیب ایا در کامپوزیت دندان تراش میخورد ببیند. گرچه در بیشتر افراد، دندان های فک پایین کمتر دیده می شود.