اردوغان: رهبر داعش در سوریه توسط سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه کشته شد

استانبول: رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان روز یکشنبه گفت که نیروهای اطلاعاتی ترکیه کشته شده ابوحسین القرشی رهبر داعش در سوریه.
اردوغان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترک گفت: این فرد دیروز در چارچوب عملیات سازمان اطلاعات ملی ترکیه در سوریه خنثی شد.
اردوغان گفت که سازمان اطلاعات برای مدت طولانی قرشی را تعقیب کرده است.
منابع محلی و امنیتی سوریه گفتند که این حمله در شهر جندریس در شمال سوریه انجام شد است تحت کنترل گروه های شورشی تحت حمایت ترکیه و یکی از بدترین زلزله هایی بود که در زلزله 6 فوریه که هم ترکیه و هم سوریه را لرزاند، آسیب دیده بود.
ارتش ملی سوریه، یک جناح مخالف با حضور امنیتی در این منطقه، بلافاصله هیچ اظهار نظری نکرد.
یکی از ساکنان گفت که درگیری ها از شنبه تا یکشنبه در حاشیه جندریس از شب گذشته آغاز شد و حدود یک ساعت طول کشید تا اینکه ساکنان صدای انفجار بزرگی را شنیدند.
این منطقه بعداً توسط نیروهای امنیتی محاصره شد تا از نزدیک شدن کسی به منطقه جلوگیری شود.
داعش در نوامبر 2022 پس از رهبر قبلی داعش، القرشی را به عنوان رهبر خود انتخاب کرد
در یک عملیات کشته شد
در جنوب سوریه
داعش در سال 2014 بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را به تصرف خود درآورد و ابوبکر البغدادی، رئیس آن زمان، خلافت اسلامی را در سراسر سرزمینی اعلام کرد که میلیون‌ها نفر را در خود جای داده بود.
اما داعش پس از کمپین‌های نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه و عراق و همچنین نیروهای سوری تحت حمایت ایران، روسیه و شبه‌نظامیان مختلف، کنترل خود را بر این سرزمین از دست داد.
هزاران شبه‌نظامی باقی‌مانده آن در سال‌های اخیر عمدتاً در مناطق دورافتاده هر دو کشور پنهان شده‌اند، اگرچه هنوز هم قادر به انجام حملات ضربه‌ای بزرگ هستند.
ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در کنار ائتلاف تحت رهبری کردها موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) همچنان در حال انجام حملاتی علیه مقامات داعش در سوریه است.
در برخی موارد، شخصیت‌های ارشد داعش در حالی که در مناطقی که ترکیه نفوذ عمده‌ای دارد، پنهان شده‌اند.