اروپا تنها منطقه ای است که بیشتر کووید را دارد، با افزایش 11 درصدی موارد | اخبار هندوستان

ژنو: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا در هفته گذشته 11 درصد افزایش یافته است، تنها منطقه ای در جهان که کووید-19 از اواسط اکتبر در آن افزایش یافته است.
آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در ارزیابی هفتگی خود از بیماری همه گیر که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد موارد و مرگ و میر در سراسر جهان حدود 6 درصد افزایش یافته است و حدود 3.6 میلیون عفونت جدید و 51000 مرگ جدید در هفته گذشته گزارش شده است.
دکتر هانس کلوگه، مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که بدون اقدامات فوری به زودی، این قاره ممکن است تا بهار شاهد 700000 مرگ دیگر باشد.
کلوگ گفت: منطقه اروپا همچنان در چنگال پاندمی کووید-19 قرار دارد و از کشورها خواست واکسیناسیون را افزایش دهند و سایر اقدامات کنترلی مانند نقاب زدن و فاصله گذاری اجتماعی را برای اجتناب از “آخرین راه حل قرنطینه” انجام دهند. ‘
وی خاطرنشان کرد که در حالی که بیش از 1 میلیارد دوز واکسن در سراسر منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت، که تا آسیای مرکزی امتداد دارد، تجویز شده است، دامنه پوشش واکسیناسیون از 10٪ تا 80٪ متغیر است.
در هفته گذشته، اتریش، هلند و بلژیک همگی تدابیر سخت‌گیرانه‌تری از جمله قرنطینه‌های جزئی را برای جلوگیری از موج جدید ویروس کرونا اتخاذ کردند. آلمان همچنین قرار است بیش از 100000 مورد مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در این هفته ثبت کند و برخی از سیاستمداران اکنون خواستار صدور واکسن هستند، مانند آنچه در اتریش سفارش داده شده است.
در سطح جهانی، WHO گزارش داد که کووید-19 در آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه به ترتیب 11 درصد و 9 درصد کاهش یافته است.
بیشترین کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در هفته گذشته در آفریقا مشاهده شد، جایی که تلفات 30 درصد کاهش یافت و روند کاهشی در کووید-19 که ابتدا در اواخر ژوئن آغاز شد ادامه یافت.
اگرچه موارد ابتلا در قاره آمریکا ثابت ماند، اما WHO گفت که تعداد مرگ و میرها حدود 19٪ افزایش یافته است.
این آژانس گفت که نوع دلتا با انتشار آسان تر، نسخه غالب کووید-19 در سطح جهان است. از بیش از 840000 دنباله آپلود شده در بزرگترین پایگاه داده عمومی ویروس ها در هفته گذشته، حدود 99.8 درصد آن نوع دلتا بود.
گونه های دیگر از جمله mu، لامبدا و گاما کمتر از 1٪ را تشکیل می دهند، اگرچه آنها همچنان بخش قابل توجهی از دنباله های آمریکای لاتین را تشکیل می دهند.