استرالیا برنامه موشکی 2.7 میلیارد دلاری برای تقویت ارتش دارد

کانبرا: استرالیا 4.1 میلیارد دلار استرالیا (2.7 میلیارد دلار) برای افزایش موجودی موشک های دوربرد خود و توسعه صنعت ساخت سلاح های هدایت شونده در پاسخ به تشدید رقابت استراتژیک در اقیانوس هند و اقیانوس آرام هزینه خواهد کرد.
دولت 1.6 میلیارد دلار استرالیا را برای خرید موشک های دوربرد، از جمله سامانه های موشکی توپخانه با تحرک بالا، هزینه خواهد کرد.HIMARSبیانیه روز چهارشنبه نشان داد که اوکراین با موفقیت علیه روسیه مستقر شده است. علاوه بر این، 2.5 میلیارد دلار استرالیا برای تولید موشک های دوربرد و سایر تسلیحات محلی هزینه خواهد کرد.
یک بررسی استراتژیک دفاعی که دو روز پیش در کانبرا منتشر شد، از دولت خواست استرالیا را به “عصر موشکی” وارد کند، پت کانروی، وزیر صنایع دفاع در آن زمان گفت که این تغییرات منجر به گسترش چشمگیر توانایی‌های دوربرد ارتش خواهد شد.
ما از ارتش استرالیا که حداکثر برد تسلیحات آن 40 کیلومتر (25 مایل) است به توانایی شلیک موشک‌ها در ابتدا تا برد 300 کیلومتری می‌رسیم و با دستیابی به موشک‌های ضربتی دقیق، برد بیش از حد خواهد داشت. کانروی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: 500 کیلومتر.
این بررسی استراتژیک خواستار تغییرات گسترده در قابلیت‌های دفاعی استرالیا با تمرکز بر موشک‌ها و پهپادها شد که ثابت کرده‌اند سلاح‌های کلیدی در میدان نبرد مدرن هستند. استرالیا در حال تقویت نیروهای خود است زیرا چین در حال تقویت نظامی گسترده است که به این معنی است که ایالات متحده دیگر تنها قدرت اصلی در منطقه هند و اقیانوس آرام نیست.
انتظار می‌رود که برنامه‌های جدید از طریق تخصیص مجدد بودجه‌های دفاعی موجود تامین شود، بدون اینکه بودجه جدیدی پیش از بودجه سالانه دولت در 9 می اعلام شود.
بر اساس این بیانیه، برنامه‌های تولید داخلی تا اواسط سال 2024 به تعویق می‌افتد، زمانی که دولت قرار است برنامه‌های «بتن» در مورد چگونگی گسترش صنعت دریافت کند.