استرالیا در بحبوحه افزایش عفونت های Omicron برای رفع محدودیت های Covid-19 اقدام می کند

آخرین شیوع بیماری در حالی اتفاق می‌افتد که چندین دولت در سراسر استرالیا در حال حرکت برای کاهش محدودیت‌های کووید-19 هستند تا با وجود افزایش موارد عفونت در NSW، آزادی حرکت بیشتری را برای شهروندان فراهم کنند.

NSW روز چهارشنبه 1360 مورد جدید را ثبت کرد که 110 مورد تایید شده از نوع Omicron بود.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، برد هازارد، وزیر بهداشت نیوساوت ولز، گفت که Omicron “این افزایش را به همراه دارد” و گفت اگر روند فعلی ادامه یابد، موارد در این ایالت ممکن است تا پایان ژانویه تا 25000 در روز افزایش یابد.

وی گفت: “هر دو تا سه روز ما شاهد افزایش بسیار زیاد و در واقع دو برابر شدن افراد مبتلا به ویروس هستیم. بنابراین ما در حالت آماده باش و محتاط هستیم.”

شیوع جدید لغو محدودیت های کووید-19 در این ایالت را به تعویق نینداخته است. از 15 دسامبر، افراد واکسینه نشده در نیوساوت ولز از بسیاری از آزادی‌های مشابه افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، برخوردار خواهند بود، با استفاده از ماسک در حال حاضر فقط در وسایل نقلیه عمومی، هواپیماها و فرودگاه‌ها.

محدودیت‌های تراکم برداشته شده است و کدهای ورود QR فقط در تعداد کمی از مکان‌ها، از جمله بیمارستان‌ها و سالن‌های ورزشی، مورد نیاز است.

استرالیا برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های جهان را پس از شروع همه‌گیری کووید-19 در اوایل سال 2020 اعمال کرد، از جمله بستن مرزهای خود به روی تقریباً همه مسافران و استفاده از قرنطینه و قرنطینه اجباری برای دنبال کردن سیاست عدم آلودگی.

اما ورود نوع دلتا به راحتی قابل انتقال در اواسط سال 2021 و همچنین خستگی عمومی ناشی از اقدامات سخت، دولت را به سمت سیاست زندگی با ویروس و تمرکز بر نرخ بالای واکسیناسیون سوق داد.

دومینیک پروتت، نخست‌وزیر ایالت NSW از کاهش محدودیت‌ها در روز چهارشنبه دفاع کرد. ما به زندگی در کنار ویروس ادامه می دهیم و مسئولیت شخصی را بر عهده می گیریم… آیا لطفاً می توانیم تمرکز را از شماره موارد روزانه به شماره ICU و بستری شدن در بیمارستان تغییر دهیم؟ پروتت گفت.

دومینیک پروتت، نخست‌وزیر NSW در جریان به‌روزرسانی Covid-19 در 15 دسامبر در سیدنی، استرالیا صحبت می‌کند.

به گفته بهداشت NSW، در حال حاضر 166 مورد کووید-19 در بیمارستان وجود دارد که 24 نفر در مراقبت های ویژه هستند.

استرالیا یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون کووید-19 را در جهان دارد و تقریباً 90 درصد از جمعیت بالای 16 سال دو دوز از یک داروی تأیید شده دریافت می‌کنند.

نرخ بالای واکسیناسیون باعث شده است تا استرالیا شروع به شل کردن مرزهای داخلی خود کند، زیرا چندین ایالت را تقریباً به طور کامل در برابر عفونت های کووید-19 برای ماه ها محافظت می کند.

ایالت جنوبی تاسمانی پس از اینکه میزان واکسیناسیون مضاعف آن به بیش از 90 درصد از شهروندان بالای 16 سال رسید، روز چهارشنبه به روی بقیه کشور بازگشایی شد.

پیتر گوتواین، نخست‌وزیر تاسمانی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که دولت او “مسیری محتاطانه و مسئولانه را برای بازگشایی در پیش گرفته است.”

او گفت: «ما یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون را در کره زمین داریم و پیام واضح من به مردم تاسمانی این است که ما آماده‌ایم.»

فقط افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند مجاز به آمدن به ایالت خواهند بود و هرکسی که از مناطق پرخطر باشد باید آزمایش کووید-19 منفی ارائه کند.

این تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که کوئینزلند محدودیت‌های مرزی را در 13 دسامبر حذف کرد و به استرالیایی‌های کاملاً واکسینه‌شده اجازه داد برای اولین بار پس از چند ماه از NSW یا ویکتوریا وارد این ایالت شوند.