استرالیا: موارد کووید-19 استرالیا، بستری شدن در بیمارستان رکوردهای جدیدی را ثبت کردند

سیدنی: موارد جدید ویروس در استرالیا روز سه شنبه به سطوح بی سابقه ای رسید و فشار بر بیمارستان ها و مراکز آزمایش در سراسر کشور را افزایش داد.
در نیو ساوت ولز، پرجمعیت ترین ایالت استرالیا، 23131 مورد جدید گزارش شده است که نسبت به رکورد 22577 مورد در روز سال نو افزایش یافته است. 1344 نفر در بیمارستان ها حضور داشتند که 140 نفر در روز گذشته و 78 نفر بیشتر از رکوردی که قبلا در اواخر سپتامبر ثبت شده بود، بیشتر بود. موارد جدید از طریق 83376 آزمایش تشخیص داده شد که نرخ مثبت 28٪ است.
ایالت ویکتوریا 14020 مورد را در روز سه شنبه گزارش داد که رکورد 8577 مورد در روز دوشنبه را تحت الشعاع قرار داد. 516 نفر در بیمارستان ها بستری بودند که 108 نفر در بخش مراقبت های ویژه بودند.
اعداد جدید به این معنی است که استرالیا از نقطه عطف وحشتناک 500000 مورد COVID-19 عبور کرده است.
کری چانت، افسر ارشد پزشکی نیو ساوت ولز روز دوشنبه از مردم خواست تا به دنبال درمان در بیمارستان نباشند، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.
او گفت: «این مهم است که همه ما نقش خود را در عدم تحمیل بار غیرضروری به نظام سلامت ایفا کنیم.
نخست‌وزیر اسکات موریسون روز دوشنبه درخواست‌های دولت فدرال را برای رایگان کردن آزمایش‌های آنتی ژن سریع، تا حدی برای کاهش فشار بر مراکز آزمایش PCR رد کرد.
کریس موی، نایب رئیس انجمن پزشکی استرالیا، گفت که تعداد زیادی از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی پس از ابتلا به ویروس مرخص شده‌اند و این امر باعث می‌شود که کارگران باقی‌مانده ارائه مراقبت‌های کافی از بیمار را دشوار کنند.
موی به رادیو ABC گفت: “شما این هجوم را دارید که تعداد زیادی از بیماران و همچنین کارکنان را همزمان مرخص می کنند.”