اسرائیل: اسرائیل غزه را مورد حمله قرار داد، فلسطینی‌ها راکت‌هایی را شلیک کردند که آتش‌بس همچنان ادامه دارد

غزه/ اورشلیم: شبه نظامیان فلسطینی در غزه بامداد روز شنبه پس از بمباران هواپیماهای اسرائیلی، شلیک موشک به اسرائیل را از سر گرفتند. جهاد اسلامی در حالی که درگیری وارد پنجمین روز شده بود، یک شبه اهداف را در محاصره هدف قرار دادند.
مصر در تلاش برای میانجیگری آتش بس برای شعله ور شدن آتش است که تاکنون حداقل 33 فلسطینی و یک اسرائیلی کشته شده اند.
این خشونت‌ها بیش از یک سال از خشونت‌های دوباره اسرائیلی-فلسطینی را ادامه می‌دهد که از ژانویه تاکنون بیش از 140 فلسطینی و حداقل 19 اسرائیلی و خارجی را کشته است.
ارتش گفت که در عملیات های قبل از سحر به مراکز فرماندهی جهاد اسلامی و پرتابگرهای موشکی حمله کرده است. دانه دار فیلم سیاه و سفید هوایی که منتشر کرد، انفجارها و ابرهای دود را نشان می داد که از مکان های بمباران شده بلند می شد.
چند ساعت بعد، ستیزه جویان غزه راکت پرتاب کردند، آژیرها را به صدا درآوردند و اسرائیلی ها را در جوامع مرزی به سمت پناهگاه های بمباران فرستادند. گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است.
شش تن از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی از روز سه‌شنبه، زمانی که نیروهای اسرائیلی علیه این گروه حمله کردند، کشته شدند.
جهاد اسلامی، بزرگترین گروه مسلح غزه پس از حماس، تقریباً 1000 راکت شلیک کرده است که برخی از آنها به عمق اسرائیل شلیک شده است. یک زن روز پنجشنبه بر اثر اصابت راکت به آپارتمانی در حومه تل آویو کشته شد.
حداقل چهار زن و شش کودک در غزه پرجمعیت، یک منطقه ساحلی فقیر که از سال 2007 توسط اسرائیل و مصر محاصره شده است، جان خود را از دست داده اند. اسرائیل می گوید که چهار فلسطینی در اثر شلیک موشک های نادرست غزه کشته شدند، که جهاد اسلامی آن را رد کرده است.
جهاد اسلامی از همزیستی با اسرائیل چشم پوشی می کند و نابودی آن را تبلیغ می کند. وزرای ارشد دولت ناسیونالیست مذهبی اسرائیل هرگونه کشوری را که فلسطینی ها در مناطقی که در جنگ خاورمیانه در سال 1967 به تصرف اسرائیل در آمده بودند را رد می کنند.