اسرائیل: اسراییل 7 مورد omicron را تایید کرده است، 27 مورد دیگر مشکوک هستند

اورشلیم: وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که هفت مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را تایید کرده است که این امر نگرانی‌ها از افزایش معوقه عفونت‌ها را دامن می‌زند. چهار مورد از موارد تایید شده افراد واکسینه نشده هستند که به تازگی از آفریقای جنوبی بازگشته اند.
سه نفر دیگر شامل دو نفر هستند که از آفریقای جنوبی و از بریتانیا بازگشتند و دو دوز و یک واکسن تقویت کننده واکسن Pfizer-BioNTech دریافت کرده بودند. نفر سوم از مالاوی بازگشت و با واکسن AstraZeneca تلقیح شد.
اسرائیل یکی از اولین کشورهایی بود که پس از کشف اولین مورد از نوع Omicron در هفته گذشته، مرزهای خود را به روی همه شهروندان غیر اسرائیلی بست. اسرائیلی های خارج از کشور مجاز به بازگشت به کشور هستند.
این وزارتخانه اعلام کرد که «شک زیاد» دارد که ۲۷ مورد شناسایی شده دیگر از ویروس کرونا نیز نوع جدید هستند. هشت نفر از آنها افرادی هستند که یا به خارج از کشور سفر کرده اند یا با یکی از افرادی که اخیراً وارد شده تماس داشته اند که آزمایش اومیکرون مثبت بوده است.
بقیه را نمی‌توان به سفرهای خارجی متصل کرد، و این نشان می‌دهد که نوع Omicron اکنون می‌تواند در شهرک‌ها و شهرهای اسرائیل گسترش یابد.
روز پنجشنبه، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه وزارت بهداشت اسرائیل پیش نویس مجموعه ای از اقدامات جدید را برای جلوگیری از گسترش نوع Omicron طراحی کردند. اینها شامل جریمه 2500 مثقالی یا حدود 790 دلار برای مسافران اسرائیلی بازگشتی که موفق به انجام دومین آزمایش PCR نمی شوند، و همچنین ابتکاری برای ترویج واکسیناسیون در مدارس و مقامات محلی است.
اسرائیل اعلام کرده بود که از فناوری ردیابی تلفن بحث برانگیز این کشور برای کمک به ردیابی موارد احتمالی نوع جدید ویروس کرونا استفاده خواهد کرد. با این حال، این طرح روز پنجشنبه به دلیل انتقادات گسترده مبنی بر نقض حقوق حریم خصوصی افراد متوقف شد.
اسرائیل، کشوری با بیش از 9 میلیون نفر جمعیت، از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا، 8199 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده است. اکثر جمعیت بیش از 6.3 میلیون نفر آن حداقل یک دوز واکسن Pfizer-BioNTech دریافت کرده اند و بیش از 4 میلیون اسرائیلی واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند.