اسرائیل تزریق چهارمین دوز واکسن را آغاز کرد

اورشلیم: اسرائیل تحویل چهارمین دوز واکسن را برای افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، آغاز کرده است و یکی از اولین کشورهایی است که این کار را انجام می‌دهد زیرا برای موجی از عفونت‌های ناشی از نوع Omicron آماده می‌شود.
اسرائیل که در سال 2020 یک برنامه واکسیناسیون جهانی را رهبری کرد، چهارمین دوز واکسن را برای افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به همراه سالمندان و کارمندان در خانه‌های مراقبت تجویز خواهد کرد.
عرضه چهارمین دوز از صبح جمعه در مرکز پزشکی شبا اسرائیل آغاز شد و برای بیماران پیوند قلب و ریه تجویز شد.
این کشور در حال حاضر موج جدیدی از عفونت ها را تجربه می کند که توسط نوع قابل انتقال Omicron ایجاد شده است. 4085 مورد جدید در روز پنجشنبه ثبت شد که بالاترین تعداد روزانه عفونت های اسرائیل از اواخر سپتامبر است.
در پاسخ، اسرائیل اواخر روز پنجشنبه در تلاشی برای جلوگیری از افزایش نرخ عفونت در آستانه جشن های سال نو، محدودیت های جدیدی را اعمال کرد. اینها شامل یک پاس سبز است که به افراد کاملاً واکسینه شده یا کسانی که اخیراً از ویروس کرونا بهبود یافته اند، برای رویدادهای خارج از منزل بیش از 100 نفر و پوشیدن ماسک اجباری در رویدادهای خارج از منزل بیش از 50 نفر داده می شود.
اسرائیل، کشوری با 9.3 میلیون نفر جمعیت، از زمان شروع همه‌گیری کرونا، 8243 مورد مرگ ناشی از کرونا را گزارش کرده است. اکثر جمعیت آن – بیش از 6.5 میلیون نفر – حداقل یک دوز واکسن Pfizer/BioNTech دریافت کرده اند و بیش از 4.2 میلیون اسرائیلی دو دوز و یک تقویت کننده دریافت کرده اند.