اسرائیل جزئیات امنیتی خانواده نتانیاهو را حذف می کند

اورشلیم: شش ماه پس از برکناری این رهبر دیرینه از قدرت، کمیته پارلمانی اسرائیل یکشنبه به توقف تامین امنیت شخصی همسر و پسران بزرگسال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق، رای داد.
این تصمیم که از دوشنبه اجرا می‌شود، علی‌رغم درخواست نتانیاهو مبنی بر اینکه خانواده‌اش مرتباً مورد تهدید قرار می‌گیرند، اتخاذ شد.
نتانیاهو در ماه ژوئن پس از آنکه گروهی از احزاب سیاسی که در مخالفت خود با او متحد شده بودند موفق به تشکیل دولتی بدون حزب قدیمی لیکود شدند، از دفتر نخست وزیری کنار رفت. رهبر سابق، که برای 12 سال متوالی به عنوان نخست وزیر خدمت کرد، اکنون رهبر اپوزیسیون است و همچنان از جزئیات امنیتی دولتی برخوردار است.
طبق رویه‌های استاندارد، امنیت و یک وسیله نقلیه سواری به خانواده نخست‌وزیر سابق برای شش ماه اول پس از ترک سمت وی ​​اعطا می‌شود. اما در ژانویه، با اصرار نتانیاهو، این محدودیت توسط یک کمیته وزیران به یک سال افزایش یافت.
روز یکشنبه، همان کمیته وزیران توصیه‌ای از سوی سرویس امنیتی شین بت برای کاهش این دوره به شش ماه تصویب کرد.
در این بیانیه آمده است که هیچ تهدیدی برای همسر یا فرزندان نتانیاهو وجود ندارد. پسران نتانیاهو یائیر و آونر و همسرش سارا جزئیات امنیتی خود را روز دوشنبه از دست خواهند داد.
عمر بارلو، وزیر امنیت عمومی پس از رای گیری در توییتر نوشت: «وقتی شین بت، پلیس اسرائیل و موساد می گویند که هیچ تهدیدی برای خانواده نتانیاهو وجود ندارد، تصمیم گیری آسان است». “من روی شین بت و پلیس حساب می کنم که اگر چنین تهدیدی وجود داشته باشد، کشف و با آن برخورد خواهد شد.”
نتانیاهو در ویدئویی که روز جمعه در فیس بوک منتشر شد، از تصمیم پیش‌بینی شده سیاسی انتقاد کرد و گفت که تهدیدهای منظم علیه جان خانواده‌اش وجود دارد و «نوشته روی دیوار است». مسئولین، امنیت همسر و فرزندانم را رها نکنم.