اسرائیل پایگاه های پهپادهای ایران را پرچم گذاری می کند و به متحدان عرب اقدامات متقابل ارائه می دهد

شلیک یک پهپاد نظامی ایرانی به هوا در حین تمرین نظامی در ساحل دریای عمان در منطقه ساحلی بلوشستان ایران (عکس فایل خبرگزاری فرانسه)

اورشلیم: اسرائیل روز سه‌شنبه لفاظی‌های خود علیه پهپادهای رزمی ایران را تشدید کرد و آنچه را که به گفته آن دو پایگاه برای انجام حملات دریایی با هواپیماهای کنترل از راه دور مورد استفاده قرار می‌گرفت، فاش کرد و پیشنهاد همکاری با شرکای عرب در اقدامات متقابل را داد.
کشورهای عربی خلیج فارس با مشاهده دست ایران یا متحدانش در حملات هوایی به کشتی ها یا تأسیسات انرژی در عربستان سعودی، نگرانی های اسرائیل در مورد چنین پهپادهایی را دارند. تهران اغلب چنین اتهاماتی را رد کرده است.
بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل گفت: امروز دو پایگاه مرکزی در منطقه چابهار و جزیره قشم در جنوب ایران را برای شما فاش می‌کنم که از آنجا عملیات در حوزه دریایی آغاز شده و امروز نیز پهپادهای تهاجمی پیشرفته شاهد در آنجا مستقر هستند. در یک کنفرانس امنیتی تلویزیونی گفت.
به طور جداگانه، رئیس نیروی هوایی اسرائیل پیشنهاد همکاری با شرکای عرب – مانند امارات متحده عربی و بحرین که اسرائیل سال گذشته روابط خود را با آنها رسمی کرد – در برابر تهدید هواپیماهای بدون سرنشین پیشنهاد کرد.
سرلشکر آمیکام نورکین در کنفرانسی که به میزبانی دانشگاه رایشمن برگزار شد، گفت: «فکر می‌شود که این فرصتی عالی برای ایجاد تماس‌ها و ایجاد یک طرح دفاعی برای همه کشورهایی است که منافع مشترکی در حفاظت از خود دارند.»
ما می توانیم به طور قابل توجهی (در برابر هواپیماهای بدون سرنشین) کمک کنیم، چه از نظر اطلاعاتی، چه از نظر شناسایی یا رهگیری.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک