اسرائیل چهارمین تزریق کووید را به افراد بالای 60 سال انجام خواهد داد

اورشلیم: اسرائیل دوز چهارم واکسن کرونا را برای افراد بالای 60 سال و پرسنل پزشکی تجویز خواهد کرد و اولین کشوری در جهان خواهد بود که این واکسن را بر اساس گسترده‌ای که نوع Omicron در سرتاسر جهان عرضه می‌شود، انجام می‌دهد.
نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل اواخر روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: شهروندان اسرائیل اولین کسانی بودند که واکسن سوم را دریافت کردند و ما همچنان با واکسن چهارم پیشتاز هستیم. او به مقامات دستور داده است که برای تلقیح سراسری آماده شوند.
مدیریت اسرائیل با ویروس کرونا به دلیل اقدامات تهاجمی که در ابتدا برای مهار این ویروس انجام داد، بازگشایی ناموفق آن پس از اولین قرنطینه و تجویز اولیه واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها، توسط سایر کشورها مورد مطالعه قرار گرفته است. کمی کمتر از یک سال پیش، زمانی که تلقیح‌ها برای اولین بار در دسترس قرار گرفت، پیشروترین واکسن در جهان را راه‌اندازی کرد و در ماه اوت، پس از اینکه نوع دلتا باعث افزایش عفونت‌ها شد، اولین کشوری بود که به بسیاری از جمعیت خود واکسن‌های تقویت‌کننده ارائه کرد.
از آنجایی که تعداد پرونده های اسرائیل در عرض چند هفته به طور چشمگیری کاهش یافت و محققان داده های مربوط به کارآیی واکسن را منتشر کردند، کشورهای دیگر نیز با کمپین های تقویت کننده تهاجمی از این روند پیروی کردند.
در حالی که Omicron در کشورهایی از جمله ایالات متحده، آفریقای جنوبی و انگلیس یک نوع غالب بوده است، اسرائیل کمتر آسیب دیده است، تا حدی به این دلیل که به سرعت با محدودیت‌های مسافرتی کاهش یافته است. بر اساس بیانیه وزارت بهداشت بعدازظهر سه شنبه، کشور 9.3 میلیون نفری، 341 مورد تایید شده، از جمله 95 فرد واکسینه نشده، و 807 مورد مشکوک داشته است.
مدت کوتاهی پس از شناسایی این نوع در جنوب آفریقا در ماه گذشته، اسرائیل برنامه‌های بازگشایی گردشگری ورودی را لغو کرد و شهروندان خود را از سفر به بیشتر مناطق آفریقا منع کرد. از آنجایی که این ویروس بسیار عفونی در حال گسترش جهانی بود، مقامات این ممنوعیت را گسترش دادند و بخش‌های بزرگی از اروپا، ایالات متحده و کانادا را در بر گرفت.
تمامی ساکنینی که وارد کشور می شوند در بدو ورود با یک دوره قرنطینه اجباری حداقل سه روزه برای کووید آزمایش می شوند.
در ماه سپتامبر، اسرائیل در حال آماده سازی برای اطمینان از تامین واکسن کافی در صورت نیاز به دور چهارم واکسن بود. بر اساس تصمیم مقامات بهداشتی، چهارمین واکسن به افرادی داده می شود که حداقل چهار ماه قبل واکسن سوم را دریافت کرده باشند. مقامات همچنین تصمیم گرفتند دوره زمانی بین دوز دوم و سوم را از پنج ماه به سه ماه کاهش دهند.
اسرائیل عمدتاً از واکسن Pfizer Inc-BioNTech SE استفاده کرده است.