اسرائیل چهارمین دوز واکسن کووید را آزمایش می کند، منتظر چراغ سبز وزارتخانه است

RAMAT GAN: یک بیمارستان اسرائیلی چهارمین دوز واکسن کووید-19 را روز دوشنبه به یک گروه آزمایشی تزریق کرد، زیرا این کشور در حال بررسی تصویب این اقدام برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر در تلاش برای پیشی گرفتن از افزایش عفونت‌های ناشی از نوع Omicron است.
سخنگوی مرکز پزشکی شبا در رامات گان خارج از تل آویو “کارایی واکسن در تولید آنتی بادی و ایمنی را به صفر می رساند تا مشخص شود که آیا واکسن چهارم به طور کلی مورد نیاز است.” 150 نفر همگی کادر پزشکی هستند.
هفته گذشته یک هیئت متخصص وزارت بهداشت توصیه کرد که اسرائیل اولین کشوری باشد که چهارمین دوز واکسن – همچنین به عنوان تقویت کننده دوم شناخته می شود – را برای افراد بالای 60 سال، کسانی که از سیستم ایمنی ضعیف رنج می برند و کارکنان پزشکی ارائه می دهد.
این پیشنهاد مورد استقبال دولت اسراییل قرار گرفت که در برابر افزایش تعداد واکسن ها مبارزه کرده است.
اما شات چهارم در انتظار تایید نهایی توسط مدیر کل وزارت، ناچمان اش، یک پزشک پزشکی است که به گفته مقامات، تصمیم او بدون دخالت دولت اتخاذ خواهد شد.
رسانه های اسرائیلی گفتند، با توجه به نگرانی در مورد کمبود داده های آزمایشی، Ash ممکن است معیارهای واجد شرایط بودن را با افزایش آستانه سنی به 70 سال و حذف کادر پزشکی از فهرست اصلاح کند.
وزارت بهداشت این موضوع را نه تایید یا تکذیب کرده است و نه گفته است که تصمیم آش چه زمانی است.
بر اساس داده‌های این وزارتخانه، حدود 63 درصد از جمعیت 9.4 میلیونی اسرائیل دو دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند. تقریباً 45٪ نیز دوز سوم یا واکسن تقویت کننده را دریافت کرده اند. نزدیک به 2000 مورد تایید شده یا مشکوک Omicron ثبت شده است.
اسرائیل سریع‌ترین کشوری بود که یک سال پیش واکسن‌های اولیه را عرضه کرد، و یکی از اولین کشورهایی بود که مشاهده کرد که ایمنی به مرور زمان کاهش یافت و با یک برنامه تقویت‌کننده گسترده پاسخ داد.