اسلحه، استرس و سیاست: تیراندازی های خشم جاده ای ایالات متحده در حال افزایش است

واشنگتن: پس از آنکه یک راننده با سرعت زیاد در ماه مه در یک بزرگراه کالیفرنیا به طور ناگهانی راه او را قطع کرد، جوآنا کلونان با اشاره بی ادبانه به سمت ماشین اشاره کرد. یک مسافر با گرفتن یک تپانچه به سمت وسیله نقلیه خود شلیک کرد و پسر شش ساله اش را در صندلی عقب کشته شد.
یک زن در تگزاس هفته گذشته در حالی که دختر هفت ساله خود را در برابر تیراندازی به سمت وسیله نقلیه خود محافظت می کرد از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و راننده دیگری در کنتاکی در حال بهبودی از جراحات ناشی از شلیک گلوله است که پس از مشاجره مربوط به یک فضای پارکینگ ایجاد شده است.
بر اساس گزارش اخیر از Everytown for Gun Safety، یک سازمان غیرانتفاعی که از خشونت با اسلحه حمایت می‌کند، حوادث خشم جاده‌ای شامل یک اسلحه مسئول سطوح بی‌سابقه جراحت و مرگ در ایالات متحده از آغاز همه‌گیری کووید-19 بوده است.
داده ها نشان می دهد که درگیری های ترافیکی مربوط به سلاح گرم از سال 2018 در حال افزایش بوده است و این گزارش می گوید که “اگر روند فعلی ادامه یابد، سال 2021 مرگبارترین سال در تاریخ خواهد بود.”
هر تاون گفت، این بیماری همه گیر، که بسیاری از منابع جدید استرس را به زندگی مردم معرفی کرد، شاهد افزایش بی سابقه ای در فروش اسلحه و تیراندازی نیز بوده است.
رایان مارتین، محقق خشم در دانشگاه ویسکانسین-گرین بی، به خبرگزاری فرانسه گفت که “فقط وجود یک بیماری تهدید کننده زندگی مردم را در معرض خطر قرار می دهد، در حالی که ناامیدی هایی که آنها با آن مواجه می شوند دو سال پیش به نوعی خفیف بود.”
به گفته مارتین، استاد روانشناسی، در کشوری که از حق حمل سلاح به شدت محافظت می شود، وجود همه جانبه اسلحه مشکل را بزرگتر می کند.
او گفت: «اسلحه‌های گرم از طرق مختلف یک عامل محرک هستند، زیرا مکانیسم کشنده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خشم را از بین ببرید.»
“داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که داشتن یک اسلحه در ماشین به همراه شما احتمال عصبانیت شما را افزایش می‌دهد. به آن اثر سلاح می‌گویند.”
نگرش های فردگرایانه آمریکایی نیز ممکن است تا حدی مقصر باشد.
مارتین گفت: “فردگرایی که ما در ایالات متحده می بینیم احتمالاً واکنش خشم زیادی را تشدید می کند. یک احساس استحقاق وجود دارد که با روشی که آمریکایی ها تمایل دارند به آزادی فکر کنند، وجود دارد.”
مارتین و پائولین والین، متخصص مدیریت عاطفی، هر دو پیشنهاد می‌کنند که شکاف‌های عمیق سیاسی نیز به خشونت کمک می‌کند.
والین، یک روانشناس مستقر در پنسیلوانیا، گفت که از آنجایی که آمریکایی ها به طور فزاینده ای قطبی می شوند، شخصی که شما را در ترافیک قطع می کند، بیشتر به عنوان “دشمن” دیده می شود تا “مزاحمت”.
او گفت: «ما بیشتر مستعد این هستیم که دیگران را برای آنچه اتفاق افتاده مقصر بدانیم. “این تقصیر شخص دیگری است … همه چیز در مورد خودشیفتگی است.”
والین گفت، حتی اقدامات ایمنی بیماری همه گیر مانند ماسک ها به عنوان یک بحث سیاسی در دوره رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ مطرح شد و پیام های تفرقه انگیز با دولت او ناپدید نشد.
به گفته روانشناس، “مدیریت ضعیف ناامیدی” مقصر اکثر حوادث خشم جاده ای است.
او گفت: “شما باید چند نفس عمیق بکشید. باید خود را آرام کنید زیرا وقتی خیلی ناراحت هستید نمی توانید منطقی فکر کنید.” “از خود بپرسید آیا این موضوع فردا مهم است؟ یک هفته دیگر؟”
مارتین گفت رانندگان باید بدانند که درگیر شدن به روشی تهاجمی و خصمانه “هیچ وقت نتیجه مثبتی نخواهد داشت.”