اعتراضات در پاراگوئه در حالی که نامزدهای شکست خورده خواستار بازشماری شمارش شده است

آسونسیون: حامیان یکی از نامزدهای جناح راست که در پاراگوئه سوم شد انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه، در بحبوحه شکایت از تقلب در رأی گیری که حزب حاکم کلرادو به راحتی پیروز شد، با پلیس در خارج از دادگاه انتخاباتی درگیر شد.
پس از تجمع صدها تن از هواداران پاراگوئه کوبا، مقامات گفتند که پلیس در اطراف مقر دادگاه نرده‌هایی نصب کرد و به سوی معترضان جوانی که سنگ پرتاب می‌کردند، گلوله‌های لاستیکی شلیک کرد. در جاهای دیگر، تظاهرکنندگان با لاستیک های سوزان و تخریب بیلبوردهای تبلیغاتی با عکس رئیس جمهور منتخب سانتیاگو پنا، اقتصاددان 44 ساله ای که 43 درصد آرا را در روز یکشنبه به دست آورد، در مقابل افراین الگره، نایب قهرمان 27 درصد، جاده ها را مسدود کردند.
کوباس که ناظران را با کسب نزدیک به 23 درصد آرا غافلگیر کرد، در پستی در اینستاگرام خواستار بازشماری آرا شد و از هوادارانش خواست تا اعتراض.
یولاندا پاردس، یک سناتور منتخب و همسر کوباس به خبرنگاران گفت: “ما راضی نیستیم. انتخابات از ما دزدیده شد. به همین سادگی است.”
کوباس قرار بود روز سه شنبه از پایگاه خود در سیوداد دل استه، در مرز با برزیل، به پایتخت، آسونسیون سفر کند.
نایب قهرمان الگره در توییتر گفت که او نیز از دادگاه انتخابات برای بازشماری مجدد و بازرسی بین المللی برنامه های رایانه ای مورد استفاده در صندوق های الکترونیکی رای خواسته است.
فدریکو گونزالس، وزیر کشور، خواستار “عقل” شد.
وی با اشاره به کار دادگاه انتخابات گفت: «روالی در حال پیگیری است و باید به آن احترام گذاشت.