اعتراض پایتخت بنگلادش را پس از مرگ دانشجو فلج کرد

داکا: جمعیت انبوهی در پایتخت بنگلادش در اعتراض به مرگ یک دانش‌آموز دبیرستانی در یک تصادف جاده‌ای، خیابان‌های شلوغ را مسدود کردند و رانندگان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
هزاران دانشجوی یونیفرم پوش ترافیک را در اطراف منطقه تجاری اصلی داکا و نزدیک پارلمان ملی متوقف کردند.
برخی دیگر به سمت دفتر شهردار شهر راهپیمایی کردند و خواستار پیگیری سریع راننده کامیون زباله شدند که متهم به زیر گرفتن مرگبار دانش آموز شده است.
ثابت بن عارف به خبرگزاری فرانسه گفت: «تا زمانی که عدالت را محقق نکنیم، به خانه برنمی گردیم.
ما عدالت می‌خواهیم. ما امنیت جان خود را در جاده‌ها می‌خواهیم. چگونه می‌توانیم عقب بنشینیم وقتی دوستمان با این سهل انگاری کشته شد؟ این جوان 18 ساله افزود.
دانش‌آموزانی دیده می‌شوند که به وسایل نقلیه – از جمله ون‌های پلیس – نزدیک می‌شوند و از کسانی که پشت فرمان هستند می‌خواهند گواهینامه رانندگی خود را نشان دهند.
در سال 2018، اعتراضات خیابانی مشابهی که با مرگ دو دانش آموز در تصادف اتوبوس آغاز شد، به یک جنبش سراسری تبدیل شد که به مدت یک هفته ترافیک را در سراسر کشور متوقف کرد و باعث سرکوب دولت شد.
مقامات بعداً قانون جاده ای را برای افزایش مجازات برای رانندگی بی احتیاطی ارائه کردند، اما دانشجویان شرکت کننده در اعتراض روز پنجشنبه گفتند که این اقدامات به اندازه کافی پیش نمی رود.
عصرت جهان آیوی، 17 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: «تا زمانی که حقوقمان این بار تضمین نشود، به خانه برنخواهیم گشت. ما مخالف دولت نیستیم. ما فقط خواهان امنیت در جاده ها هستیم.»