اعدام مری، ملکه اسکاتلند: پادشاه برای حفظ محرمانه بودن آخرین نامه خود از تکنیک قفل مارپیچی استفاده کرد.

نوشته شده توسط توسط سنا نور حق، CNN

بر اساس تحقیقی که در نشریه Electronic British Library Journal منتشر شده است، مری، ملکه اسکاتلند از تکنیک “قفل کردن مارپیچی” برای مهر و موم کردن آخرین نامه ای که قبل از اعدام نوشت استفاده کرد، که نشان می دهد او می خواست محتویات آن مخفی بماند.

نمونه ای از قفل نامه — که در آن مردم نامه ها را به عنوان پاکت دو برابر می کردند تا امنیت یک سند را تضمین کنند — پادشاه سقوط کرده از فرآیند قفل مارپیچی برای مهر و موم کردن پیامی استفاده کرد که “آخرین وصیت و وصیت نامه و پیشنهاد شهادت” بود. منتشر شده در روز جمعه می گوید.

مری در طول زندگی خود درگیر جنجال های سیاسی بود. او بعد از فرزندان هنری هشتم در ردیف بعدی تاج و تخت قرار گرفت و مورد هدف توطئه‌گران تحت سلطنت پسر عموی انگلیسی‌اش الیزابت اول قرار گرفت. مری به مدت 19 سال بازداشت شد و پس از آن در سن 44 سالگی اعدام شد. وب سایت خانواده سلطنتی

“قدرتمند و متحرک”

بر اساس تحقیقات، مری این نامه را که خطاب به برادر همسرش، هنری سوم فرانسوی، در صبح روز اعدام او در قلعه فوثرینگهای در سال 1587 بود، نوشت.

او از یک سری تکنیک‌های پیچیده تا کردن و شکاف برای بستن نامه استفاده کرد که محققان آن را «یکی از دیدنی‌ترین نمونه‌های قفل مارپیچی» در مقاله توصیف کردند.

این نامه که یک شهادت “قدرتمند و تکان دهنده” بود، احتمالاً توسط خود پادشاه زمانی که او در سلول زندانش بود، تا کرده بود. بر اساس این تحقیق، لکه‌هایی نیز روی نامه وجود دارد که برخی از مورخان می‌گویند می‌تواند شواهدی از لکه‌گرفتن اشک‌های مریم روی کاغذ باشد.

مری در زمان سلطنت الیزابت اول یک هدف سیاسی شد و در سن 44 سالگی اعدام شد.

مری در زمان سلطنت الیزابت اول یک هدف سیاسی شد و در سن 44 سالگی اعدام شد. اعتبار: آرشیو تاریخ جهانی/گتی ایماژ

“آقا، برادرشوهرم، به خواست خدا، فکر می کنم به خاطر گناهانم، خود را به دست ملکه پسر عمویم، که نزدیک به بیست سال از دست او رنج های فراوان کشیده ام، در نهایت محکوم شدم. بر اساس ترجمه انگلیسی در کتابخانه ملی اسکاتلند، در این نامه آمده است.

«من برای اینکه وصیتم را بکنم، اوراقم را که برداشته‌اند خواسته‌ام، اما نتوانستم چیزی را که برایم مفید است، پس بگیرم، یا حتی مرخصی بگیرم تا آزادانه وصیت کنم یا از خودم مرخصی بگیرم. در این نامه آمده است: جسد پس از مرگ من، همانطور که می‌خواستم، به پادشاهی شما منتقل شد، جایی که افتخار ملکه، خواهر و متحد قدیمی شما را داشتم.

این نامه می افزاید: «قرار است ساعت هشت صبح مثل یک جنایتکار اعدام شوم».

از آنجایی که مری در آن زمان به بسیاری از دارایی های خود، از جمله ظروف نامه نگاری اش دسترسی نداشت، مجبور بود نامه را با استفاده از تیغه جایگزین برش دهد – و شاید خانم های منتظرش جین کندی و الیزابت به او کمک می کردند. کرل.

قفل نامه

مری از تکنیک قفل مارپیچ برای مهر و موم کردن آخرین نامه ای که قبل از اعدام نوشت استفاده کرد.

مری از تکنیک قفل مارپیچ برای مهر و موم کردن آخرین نامه ای که قبل از اعدام نوشت استفاده کرد. اعتبار: کتابخانه ملی اسکاتلند/باز کردن قفل تاریخ/مجله کتابخانه بریتانیا

قفل نامه به طور گسترده در سراسر اروپای مدرن اولیه استفاده می شد و یک فرآیند ضروری برای تضمین امنیت نامه ها قبل از تولید انبوه پاکت های صمغ دار در قرن 19 بود.

این مقاله تحقیقاتی می‌گوید که این نقش مهمی در “تاریخچه سیستم‌های محرمانه” ایفا کرد و “مطابقات جهانی در اوایل دوره مدرن را به همان اندازه اساسی که کدگذاری رایانه‌ای زیربنای ارتباطات دیجیتالی امروزی است” ممکن کرد.

این تحقیق که بخشی از نمایشگاه الیزابت و مری: پسرعموهای سلطنتی، کوئینز رقیب در کتابخانه بریتانیایی لندن است، استفاده از قفل مارپیچی توسط سایر پادشاهان مشهور اروپایی از جمله ملکه الیزابت اول در سال 1573 و کاترین مدیچی در سال 1570 را نیز فاش می کند.