اف‌بی‌آی: اف‌بی‌آی مرد 21 ساله‌ای را به اتهام افشای اطلاعات «جنایت‌آمیز» آمریکا دستگیر کرد

واشنگتن: FBI روز پنجشنبه یکی از اعضای گارد ملی هوایی ایالات متحده را به دلیل افشای آنلاین اسناد طبقه بندی شده که واشنگتن را با متحدان در سراسر جهان شرمنده کرده بود، دستگیر کرد.
مریک گارلند دادستان کل گفت که اداره تحقیقات فدرال دستگیر شده است جک تکسیرا “در ارتباط با تحقیقات در مورد ادعای حذف، نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی.”
«ماموران FBI گرفتند تکسیرا گارلند در بیانیه ای کوتاه به خبرنگاران گفت وزارت دادگستری.
گارلند گفت: این تحقیقات ادامه دارد. او به سؤالات پاسخ نمی داد.
اف‌بی‌آی گفت که ماموران آن دستگیر شده‌اند و در حال انجام «فعالیت‌های قانونی مجاز در یک اقامتگاه در نورث داتون، ماساچوست» بودند.
ویدیو پخش شده در کانال های خبری نشان می دهد که افسران به شدت مسلح مرد جوانی را با تی شرت خاکستری و شورت قرمز به داخل یک ماشین منتظر همراهی می کنند. سرش خم شده بود و موهایش را کوتاه کرده بود.
پروب رسمی
مقامات آمریکایی هفته‌ها در جستجوی فرد مسئول و ارزیابی خسارت ناشی از انتشار گزارش‌های اطلاعاتی بوده‌اند، گزارش‌هایی که برای اولین بار در ماه مارس در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی ظاهر شد و ظاهرا جزئیات آسیب‌پذیری‌های نظامی اوکراین و اطلاعاتی درباره متحدانش از جمله اسرائیل، کره جنوبی و ترکیه را فاش کرد. .
وزارت دفاع این موضوع را به وزارت دادگستری ارجاع داد که هفته گذشته تحقیقات جنایی رسمی را آغاز کرد. پنتاگون در حال ارزیابی خسارت است.
رویترز بیش از 50 سند با عنوان “محرمانه” و “فوق سری” را بررسی کرده است اما به طور مستقل صحت آنها را تأیید نکرده است. تعداد اسناد فاش شده احتمالاً بیش از 100 مورد است.
رئیس جمهور جو بایدن که در یک تور سه روزه از ایرلند به سر می برد، گفت که بیش از حد نگران نشت اطلاعات نیست.
بایدن به خبرنگاران گفت: «همانطور که می دانید، تحقیقات کاملی با جامعه اطلاعاتی و وزارت دادگستری در حال انجام است و آنها در حال نزدیک شدن هستند اما من پاسخی ندارم.»
من نگران این نشت نیستم. من نگران این هستم که این اتفاق افتاده باشد، اما هیچ چیز همزمانی وجود ندارد که از آن مطلع باشم.
بر اساس پستی در صفحه رسمی فیس بوک 102nd Intelligence Wing، مردی به نام جک تکسیرا در ماه ژوئیه به درجه یک Airman ارتقا یافت. این واحد بلافاصله ایمیلی برای درخواست نظر ارسال نکرد.
تعدادی از کشورها صحت برخی از اسناد فاش شده را مورد تردید قرار داده اند، از جمله بریتانیا که گفته است “سطح جدی از عدم دقت” در اطلاعات وجود دارد.
برخی از حساس ترین جزئیات فاش شده ظاهراً مربوط به توانایی ها و کاستی های نظامی اوکراین و اطلاعات در مورد متحدان ایالات متحده است.
بایدن اوایل روز پنجشنبه گفت که بازرسان در حال نزدیک شدن به منبع نشت آنلاین هستند که تصور می‌شود جدی‌ترین نقض امنیتی در سال‌های اخیر است.
نیویورک تایمز قبلاً گزارش داده بود که Teixeira، 21 ساله، یک گارد ملی بود که یک گروه آنلاین Thug Shaker Central را رهبری می کرد که حدود 20 تا 30 نفر عشق خود را به اسلحه، میم های نژادپرستانه و بازی های ویدیویی به اشتراک می گذاشتند. تایمز به مصاحبه ها و اسنادی که بررسی کرده است استناد کرد.