افزایش کووید در کالیفرنیا می تواند ماه آینده کاهش یابد: رسمی

لس آنجلس – افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کالیفرنیا مدارس را تعطیل کرده و هزاران پلیس، آتش نشانان، معلمان و کارکنان مراقبت های بهداشتی را به حاشیه رانده است، اما مقامات امیدوارند که این مدت کوتاه باشد.
باربارا فرر، مدیر بهداشت عمومی شهرستان لس آنجلس، پنجشنبه گفت: «امید من این است که، می‌دانید، تا زمانی که به فوریه می‌رسیم، شاهد آن حجم انبوه انتقال در جامعه باشیم.»
تعداد موارد تایید شده کووید-19 در کالیفرنیا طی دو هفته پنج برابر افزایش یافته و بستری شدن در بیمارستان دو برابر شده است. شهرستان لس آنجلس، بزرگترین ایالت با 10 میلیون ساکن، بیش از 37000 مورد جدید در روز پنجشنبه گزارش کرد که بالاترین سطح از زمان شروع همه گیری بود.
این پرش توسط نوع omicron انجام می شود که اولین بار در اواخر نوامبر در کالیفرنیا شناسایی شد. مقامات بهداشتی می گویند تماس نزدیک در طول تجمعات تعطیلات، به ویژه در میان افراد واکسینه نشده، به گسترش جهش بسیار عفونی کمک کرده است.
اما مقامات بهداشتی گفتند که واکسیناسیون و تزریقات تقویت کننده از بسیاری از افراد در برابر بیماری شدید محافظت می کند. کمتر از نیمی از بیماران بیمارستانی مبتلا به کووید-19 به دلیل عفونت در آنجا بودند. این شهرستان گفت که اکثر آنها به دلیل بیماری های نامرتبط در بیمارستان بستری شده اند.
میشل مور، رئیس پلیس لس آنجلس، پنجشنبه در حالی که شهر اعلام کرد که ویروس بیش از 800 پرسنل پلیس و آتش نشانی را به حاشیه رانده است، گفت: “ما این را به عنوان یک موجی می بینیم که خواهد بود، این امید و اعتقاد ما است که عمر کوتاهی دارد.”
مور گفت به طور متوسط ​​سه هفته طول می کشد تا افسران مبتلا به کووید-19 به سر کار بازگردند.
سانفرانسیسکو روز سه شنبه گزارش داد که 167 افسر در قرنطینه و 135 آتش نشان – که هر دو حدود 8 درصد از نیروهای آنها را تشکیل می دهند – به دلیل کووید-19 غایب بودند. سن دیگو نزدیک به 200 افسر و پرسنل دیگر در روز سه شنبه داشت که نشان دهنده درصد مشابهی از بخش است.
این افزایش همچنین منجر به انتظار ساعت‌ها برای تست‌های کووید شده است زیرا والدین آماده می‌شوند تا فرزندان خود را پس از تعطیلات زمستانی به مدرسه بازگردانند. در حالی که میلیون‌ها کیت آزمایش در شهرستان‌ها توزیع شده است، فرماندار گاوین نیوسام و مقامات بهداشتی ایالتی به دلیل عقب‌ماندگی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.
صدها نفر صبح پنجشنبه در صف انتظار کشیدند، برخی سرفه و عطسه می کردند، در محل آزمایش در لانگ بیچ.
سالوادور باراگان پس از تزریق سواب بینی خود به خود گفت: «فکر می‌کنم خیلی از کنترل خارج شده است». “امیدوارم آرام شود.”
نه تنها در میان تقاضای بی سابقه انجام آزمایشات آزمایشگاهی دشوارتر است، بلکه مقامات می گویند که پردازش آنها بیشتر طول می کشد زیرا کووید-19 همچنین رتبه تکنسین ها را کاهش داده است.
دکتر جنیفر تانگ، افسر ارشد پزشکی در مرکز پزشکی دره سانتا کلارا، به گروه خبری منطقه خلیج گفت: یکی از آزمایشگاه‌های پردازشی که توسط شهرستان سانتا کلارا استفاده می‌شود، به دلیل کمبود کارکنان، نمونه‌هایی را به تگزاس ارسال کرده است.
تست های خارج از قفسه خانه نیز کم هستند.
افزایش ویروس سیستم های مدارس را تحت فشار قرار داده است. مقامات منطقه گفتند همه 54 مدرسه در شهرستان وست کنترا کوستا در شرق سانفرانسیسکو، جمعه و دوشنبه تعطیل خواهند بود.
سخنگوی رایان فیلیپس گفت که بیش از 5000 دانش آموز هر روز در این هفته غیبت کرده اند یا تقریباً یک چهارم دانش آموزانی که در منطقه 28000 دانش آموز ثبت نام کرده اند و منطقه معتقد است که ویروس کرونا مقصر است.
از هر شش معلم از 3600 معلم سانفرانسیسکو، یک نفر روز پنجشنبه بیرون بود. سرپرست وینس متیوز، حتی با وجود مدیران، معاونان و دیگران، معلمان کافی برای هر کلاس درس وجود نداشت.
متیوز در خلال وقفه ای که از تکمیل شدن به عنوان معلم علوم کلاس ششم داشت، گفت: «این چالش برانگیزترین زمان در 36 سال من به عنوان یک معلم است. ما در حال تلاش برای آموزش دانش آموزان در میانه یک بیماری همه گیر هستیم در حالی که شن های اطراف ما به طور مداوم در حال تغییر هستند.
نزدیک به 900 معلم و دستیار در سانفرانسیسکو در روز پنجشنبه بیمار تماس گرفتند. گروهی از مربیان با این استدلال که ناحیه مدرسه برای محافظت از آنها در طول موج افزایشی به اندازه کافی تلاش نکرده است، خواستار یک بیماری شده بودند. آنها خواهان انجام آزمایشات بیشتر و استفاده از ماسک های درجه پزشکی برای همه دانش آموزان هستند.
مشخص نیست که چه تعداد از مربیانی که مریض تماس گرفته اند، شرکت کرده اند یا به ویروس مبتلا شده اند یا از اعضای خانواده مراقبت می کنند.
در دبیرستان Mission، دانش آموز Jazmine Keel گفت که بیش از 70 معلم به اعتراض پیوستند.
او به تلویزیون KTVU-TV گفت: «حتی به ندرت زیربنای کافی برای شرکت در این مراسم وجود داشت، اگرچه مقامات منطقه گفتند که کلاس ها قطع نشده است.
یک بیماری مشابه برای روز جمعه در منطقه مدرسه متحد اوکلند برنامه ریزی شده بود. در یک پست آنلاین به نقل از سان فرانسیسکو کرونیکل، برگزارکنندگان گفتند که مدارس اوکلند “با بزرگترین بحران در حافظه زنده روبرو هستند.”
در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «کارکنان و دانش‌آموزان در کلاس‌های نیمه‌خالی و وحشت زده نشسته‌اند که مبادا نفر بعدی باشند که به این بیماری مبتلا می‌شوند و این بیماری را به خانه عزیزانشان می‌رسانند».